Seregszemle

A Forma-1 tizenegy csapatosra bővült mezőnye bemutatta a 2016-os autóit. Az autók külsejére tett megjegyzések természetesen szubjektívek.

  1. Renault Sport Formula 1 Team

Versenyzők: Kevin Magnussen, Jolyon Palmer

Az első fecske az újra gyári köntösbe öltöző Renault. Túl sok egyedi megoldást ne keressünk, ugyanis a tavalyi Lotus továbbfejlesztett változatát látjuk. Nem titkolták, hogy RS16 néven bemutatott autójuk csupán demo, aminek sem a formája, sem a hevenyészett festése nem a végleges változat. Az odavetett sárga sávoknál bármely rajongói grafika jobban sikerült. Új szponzorként feltűnt az autón a Red Bullal szakító Infiniti. Visszatért a csapathoz a legutóbbi sikerszéria egyik agya, Bob Bell. Még egy kört se futottak, de nem maradhatott el a másik agy, Fernando Alonso visszacsábításának felvetése sem. Aztán eljött az első teszt, és a festés semmit sem változott. Mindenesetre hosszú etapban gondolkodnak, három évet adnak maguknak, hogy elérjék céljaikat. Jelentsen ez bármit is. (Szerk.: a Reanult felfedte az idei színét ami a sárga.)

 

  1. Red Bull Racing

Versenyzők: Daniel Ricciardo, Danyl Kvyat

Ahogy várható volt, az Infiniti távozásával kisebb ráncfelvarráson esett át a dizájn. Repült a pink, a fényezés átcsapott mattba. Összességében mintha egy régebbi festést látnánk viszont, csak több benne a vibrálás. Először csak a tavalyi autón láthattuk az idei ruhát. Szinte az utolsó pillanatban, a festés leleplezésének délelőttjén esett át az RB12 a legutolsó törésteszten. Mivel az együttműködésük lazult a Renault-val, a motor immár TAG Heuer néven duruzsol alattuk. Fiókcsapatuk visszaváltott Ferrari erőforrásra, ők pedig arra is felkészültek, hogy év elején kikapnak tőlük. Tavaly is megtörtént. Akkor tudtak fordítani, s idén sem törekednek másra. Megelégednének a 2014-es formájukkal is: három győzelmet hozott nekik, hogy csak ők tudták megfogni a Mercedest.

 

  1. Williams Martini Racing

Versenyzők: Felipe Massa, Valtteri Bottas

Február 19. reggeléig kellett várni az első teljes bemutatóra (festés ÉS autó), ami végeredményét tekintve szinte a tavalyi konstrukció ctrc+ctrv-je lett. Idén nem volt szükség drasztikus újratervezésre, így ha valaki nem változtat az autó szabad szemmel is azonnal feltűnő elemén, nehéz kiszúrni az újításokat. Kiemelték, hogy azelőtt felvázolták a 2016-os fejlesztés irányát, hogy az előző autó elkészült volna. A csapat azt várja az FW38-tól, hogy ledolgozza elődei kanyarokban mutatkozó hátrányát, hogy ne csak gyors pályákon legyenek versenyképesek. Hozzáteszem, a boxban sem ártana összekapniuk magukat. Csak akkor térhetnek vissza a dobogóra, ha minden összhangban működik.

 

  1. Scuderia Ferrari

Versenyzők: Sebastian Vettel, Kimi Raikkönen

A hetvenes évek ihlette festés részemről telitalálat. Visszatért a fehér és az olasz trikolor, de még mindig sok a fekete. Tudom, hogy minden megszokható, de közelebb kellett hajolnom a monitorhoz, hogy jól látom-e, hogy az első orrkúp szinte egy az egyben a Williamséhez hasonló puzzle megoldását tükrözi, ami ott sem tetszik. Az előző változat kellemesebb volt a szemnek. Második lényegi változás a felfüggesztésnél keresendő (viszlát, vonórúd). A hátsó részéből ismét lefaragtak néhány centit. Ők lehetnek a második csapat, akik kilencszáz lóerőnél is többet préselnek ki a V6 hibridből. Az SF16-H kódjelű autóval bajnoki címért kívánnak harcolni, mert tragédiának tartják, hogy lassan tíz éve nem nyertek bajnokságot. Egy helyet előrébb lépni a tabellán nem mást jelent, mint konstruktőri címet nyerni.

 

  1. McLaren Honda

Versenyzők: Jenson Button, Fernando Alonso

Az MP4-31 jelzésű autót először fényképeken tárták nyilvánosság elé. Mintha egykori sikereiket gyászolnák, megtartották a komor feketeséget, s még kevesebbet hagytak meg a pirosból. Felülnézetben azért elég jól festenek a piros sávok. Az orr törése elég szögletesre sikerült, ami a tavaly kijelölt aerodinamikai fejlesztési irány eredménye. A motorcseréből adódó büntetőpontok gyűjtésében nem követhetik a 2015-ös vonalat: a Honda kiemelte, hogy felismerték az erőforrás kialakításából eredő problémát. Jól teszik, mert még egy siralmas év, és mindkét versenyzőjük egyszerre akasztja szögre a sisakját.

 

  1. Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Versenyzők: Lewis Hamilton, Nico Rosberg

A világbajnok alakulat is fényképen mutatkozott be először (és filmforgatásról kiszivárgott videóval). Első blikkre a W07 is a tavalyi konstrukció hű másolata, vagyis járt utat a járatlanért el ne hagyj. Még mindig övék az egyik legszebb festés a mezőnyben, habár az összkép náluk is sötétebb lett. Nagyobb lett a pilóták feje fölötti légbeömlő nyílás, ami a kilencszáz lóerőt átlépő motor nagyobb hűtését szolgálja. A csapat állítása szerint a tavalyinál is erősebbek lesznek az apró, ám forradalmi változtatásoknak köszönhetően. Ezt ki-ki vérmérsékletétől függően veheti fenyegetésnek vagy kommunikációs trükknek. Apropó, olyan csendben távozott a szponzoraik közül a Blackberry, hogy eddig észre sem vettem.

 

  1. Sauber F1 Team

Versenyzők: Marcus Ericsson, Felipe Nasr

Kiszivárgott egy fotó, így a svájci csapat következik a listában. A szebb szezonokat is megélt Sauber változatlan felállással és változatlan színvilággal mutatkozott be. Végre szín! A C35 azonban csak a második tesztre készül el, az elsőn még a tavalyi géppel fognak körözni. Az Ausztrál GP előrébb hozatala miatt nem módosították saját ütemtervüket, mindössze ez az oka a késésnek. Amint bemutatják az idei autót, frissítem ezt a bekezdést. (Szerk.: a képen már az idei autójuk látható.)

 

  1. Haas F1 Team

Versenyzők: Romain Grosjean, Esteban Gutierrez

Szeretem a szürkét és a feketét, ugyanakkor azt is szeretem, ha meg tudom különböztetni egymástól az egyes csapatokat. A vártnál szerencsére kreatívabbra sikerült az újonc amerikai csapat festése, bár az orrkúpon gondolkodhattak volna még egy kicsit, ott megszaladt a színkavalkád. Időzzünk el ennél a pontnál. A Ferrari partner csapata tömör, robosztus hatású orral jelentkezett VF-16 névre hallgató újszülöttjükön. Valami ilyesmit vártam a Ferrarin is. Azért örülök, hogy nem azt jelenti a partneri viszonyuk, hogy egymás klónjait építik meg. Céljuk a pontszerzés, emellett pedig szponzor kerestetik, valóságos táncparkettek hevernek az autón.

 

  1. Scuderia Toro Rosso

Versenyzők: Carlos Sainz, Max Verstappen

A teszt első napjára még nem készült el az idei festésük, így ideiglenesen sötétkék alapszínnel gurult pályára Barcelonában az STR11. Nem könnyű kivenni rajta a részleteket. Idén 0,8 másodperces javulást remélnek a Ferrari motortól, de ehhez a nagy bikáknak is lesz egy-két szavuk. Ha tényleg a fejükre nőnek, azzal alaposan megtépáznák az osztrák csapat egyre halványodó renoméját, de felértékelnék a 2015-ben minden idők egyik legerősebb újoncpárosának kikiáltott versenyzőiket.

 

  1. Sahara Force India Formula One Team

Versenyzők: Sergio Perez, Nico Hülkenberg

Biztos akciós a szürke és a fekete festék, szóval nem lepődtem meg, amikor befutott a sötét sokadik árnyalata. Amikor már azt hittem, nem érkezik újabb orrkúp, megérkezett a VJM09, amely megtartotta egyedi kopoltyús kialakítását. Nekem tavaly is tetszett ez a sokak által fanyalogva fogadott megoldás, és nyilván a csapatnak is, hiszen részben ennek köszönhetően táltosodtak meg 2015 második felében. Hogy meg tudják-e őrizni az erős közepes formát, egyelőre korai megjósolni.

 

  1. Manor Racing

Versenyzők: Pascal Wehrlein, Rio Haryanto

Végül felfedte magát a Mercedes B újdonsült csapata is és ránézésre nem rossz! A kémfotók alapján fehér alapszínt sejtettem, de leszámítva az autó fekete hátsó részét, legalább színes. Le a szürke/piros/fekete tizenegy árnyalatával! Több merészséget a többieknek is! Seregszemlém sereghajtója két újonccal vág neki a szezonnak, nem titkolt céllal, hogy két év után ismét pontot szerezzenek. Tavaly anyagi okokból egyetlen teszten sem vettek részt és 2014-es konstrukcióval versenyeztek. Nagyot fordult velük a világ. A táncparkett kifejezés az anyagilag pozitív helyzetük ellenére az MRT05-re is érvényes.

 A versenyzőkről szándékosan nem írtam, arra ott lesz az egész szezon. Elöljáróban egy kívánságom van: ne egyszerre távozzon Fernando Alonso, Jenson Button, Felipe Massa, Kimi Raikkönen és Nico Rosberg. Mindegyiküknek megvan rá az oka, hogy év végén búcsút intsen a Forma-1-nek. Jó, legyen még egy kívánság: ne szűnjön meg egy csapat sem.

#HappyNewF1Year

 
(Csak akkor szólj hozzá, ha személyeskedés és káromkodás nélkül is megy!)

Vitriol a Facebookon

 Kép1 Kép2 Kép3 Kép4 Kép5 Kép6 Kép7 Kép8 Kép9 Kép10 Kép11 Kép12