Székfoglaló játék

Versenyzőpara zajlik a svájci kiscsapatnál. Mit keres egy Mercedes kötődésű pilóta a Ferrari motort használó Sauberban? És meddig lehet ott?kép

Olyan is előfordult már, hogy a kelleténél több versenyző rendelkezett élő szerződéssel a Monisha Kaltenborn által irányított csapatban. A holland Giedo van der Garde, aki 2014-ben tesztpilóta szerepet töltött be, a 2015-ös Ausztrál GP előtt pert akasztott a Sauber nyakába, mondván, szerződést szegtek vele szemben. A bíróság (nem csak a holland, az ausztrál is!) kilátásba helyezte, hogy ha van der Garde nem állhat rajthoz, lefoglalják a teljes csapatfelszerelést. A huzavona anyagi kártérítéssel végződött, a holland félreállt. A két autót végül egész évben Marcus Ericsson és az újonc Felipe Nasr vezette.

Most megint az a helyzet áll fenn, hogy három pilóta jut két helyre, pontosabban kettő egyre. Ericsson harmadik éve kirobbanthatatlan a csapatból, lassan hozzászokik, hogy fogalma sincs, éppen ki ül a garázs másik oldalán. Tavaly év végén távozott Nasr (és a pénze), aztán némi meglepetésre nem egy újabb fizetős versenyző érkezett, nem is egy tapasztalatszerzésre váró Ferrari nevelés, hanem a Mercedes kötődésű Pascal Wehrlein, aki szintúgy fizetős, mert biztosan nem ingyen ülhetett egy konkurens motorral ellátott autóba. Mármint „beülhetett”.

Kezdjük az elején! Abban az évben, amikor a Sauber első székfoglaló játéka zajlott, Wehrlein a DTM-ben versenyzett, az F1-ben csak tesztelési lehetőséget kapott. Aztán érkezett a hír, hogy a Mercedes betette a lábát a megszűnés szélén táncoló Manorba, majd „beíratta a kegyeltjét a saját óvodájába”. Az óvoda végül egy szezont élt meg, a versenyzőik mehettek, amerre láttak. Jó, ez így nem pontos. Mehettek, ahová a Mercedes engedte őket.

Lássuk, hová nem szerződött Wehrlein:

  1. Force India: intő jel, hogy nem az Ausztriában pontot szerző Wehrleint, hanem a mindössze kilenc futamon indult Esteban Ocont választották Nico Hülkenberg helyére. Már novemberben.
  2. Mercedes: Nico Rosberg a világbajnokság megnyerése után visszavonult. Január közepéig tartott a tettetett időhúzás, majd bejelentették Valtteri Bottas érkezését.
  3. Williams: visszahívták a nyugdíjra kényszerített Felipe Massát az újoncuk mellé

Tehát akadt három felszabadult ülés a Mercedes motoros csapatoknál, Wehrlein mégis a Sauber kötelékében landolt, mint egy kakukkfióka. Toto Wolff azzal magyarázta a német mellőzését, hogy még nem áll készen arra, hogy élcsapatnál versenyezzen. Súlyos mondat. A Force India és a Williams mióta élcsapat? Nem szabad elfelejteni, hogy a Sauber 2018-tól motorszállítót válthat. Ha Wehrlein a Mercedes előretolt embere, akkor tiszta sor.

Pár napig úgy tűnt, a Mercedes terjeszkedése áll a háttérben. Január 16-án a Sauber bejelentette Wehrleint, aki még azon a hétvégén a Race of Champions versenyen HANS nélkül, utassal maga mellett összehozott egy ilyen borulást:kép

És ez nagyon sokba került. Nem csak a verseny másnapját kényszerült kihagyni, hanem az F1-es felkészülése is megakadt. Nyaksérülésről szóltak a hírek, majd tisztázta, hogy valójában a háta fáj. Az első barcelonai teszten a Ferrari tartalékversenyzője, Antonio Giovinazzi körözött helyette. A rá egy hétre esedékes második tesztet és az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzéseit szó nélkül végigcsinálta, majd szombat reggel a nem megfelelő kondíciójára hivatkozva visszalépett a hétvége további részétől. Giovinazzi köszönte az újabb lehetőséget. Ugyan sokan kiestek a futamon, a beugró olasz nem volt köztük.

Eltelt két hét, és Wehrlein megint visszakozott. Most már egyre zavarosabb a történet. Mi folyik itt?

  1. A német tényleg nem épült fel január óta. Mindenki aláírja, hogy az idei autókat megterhelőbb vezetni.
  2. Hagyjuk a sérülést, a Mercedes valamiért nem akar fizetni, a Ferrari csak kapott az alkalmon.
  3. A Ferrari intett be, hogy mégsem kellene Mercedes pilótát engedni az ő motoruk közelébe. Csak semmi kémkedés! Akkor sem, ha jövőre Hondára/Mercedesre vált a Sauber.
  4. Szintén a Ferrari keze van a dologban, mert végre rájöttek, hogy előbb-utóbb új versenyzőre lesz szükségük. Idén is lesz kaszting. Én már rátettem Giovinazzit a készülő listámra.

Akár köze van Wehrlein állapotának a székfoglaló játékhoz, akár nincs, tálcán kínálja az ülését Giovinazzinak. Ha a Mercedes leveszi róla a kezét, kereshet másik szériát.

Vitriol a Facebookon

(Csak akkor szójl hozzá, ha személyeskedés és káromkodás nélkül is megy!)