Gyalult a Mercedes henger

A Mercedes kérte, a Pirelli pedig változtatott a futófelület vastagságán. A Ferrari második kerékcseréje és műszaki hibája is kellett a 2018-as szezon első Mercedes kettős sikeréhez, de Max Verstappen is ennek köszönhette a harmadik helyét. Nem kényeztetett el a Spanyol Nagydíj.

Hamilton: 95 pont

Vettel: 78 pont

Bottas: 58 pont

Lewis Hamilton fordulópontként írta le idei legjobb versenyét, ahol nem a szerencsének köszönhette a győzelmét. Két hete a bakui mázli után a brit még dicsőség nélküli győzelemről és alulteljesítésről beszélt. Snitt. Spanyolországban minden megnyertek, amit lehetett a szabadedzésektől kezdve az időmérőn át a versenyig. Most akkor helyreállt a hibrid éra rendje, vagy öt futamot követően sem világos az erősorrend? Vagy inkább következzen az a mondat, amit korábban több unalmas verseny után is elsütöttem:

Mit írjak erről a rettenetről?

„Most már szívesen írnék olyan szezonról is, amiben a Mercedes kihívója egészen az utolsó versenyig esélyes a világbajnoki címre, és nem vérzik el fél év alatt a megbízhatatlan autója, vagy a kettesszámúnak is kevés csapattársa miatt, vagy nem a csapattársával való harc köti le a figyelmét.” – Legyőzhető-e a Mercedes 2018-ban?

0,4 mm

Ennyivel csökkentette a gyártó a gumik kopófelületének vastagságát a Mercedes kifejezett kérésére, vagy ha úgy tetszik, nyomására. Rosszul kezelte a Mercedes a gumikat -> a Pirelli meghallgatta őket -> három pályán a tervezettől eltérő keverékkel látja el a csapatokat. Sebastian Vettel megnyerte a szezon első két futamát, viszont azóta dobogón se állt. Érthető módon hangot adott a nemtetszésének, mire a Mercedes visszautasította a vádat: nem, nem miattuk lettek keményebbek a szuperlágy gumik. Haha…

Hiába ígért többet az időmérőre a Ferrari a szabadedzésen mutatott formájuknál, meg kellett elégedniük a második rajtsorral. Az ígéret valószínűleg csak a külvilágnak szólt. Kimi Raikkönen autójában pénteken elővigyázatosságból motort cseréltek, ami a mögüle rajtoló Verstappennél is nagyobb fenyegetést jelentett: a táv fele előtt megadta magát az új erőforrás is. Összességében Vettellel sem léptek előre, sőt. A harmadik helyről rajtoló német megelőzte Valtteri Bottast, de a második kerékcseréjével elvágta magát 2018 első Ferraritól mentes dobogójától. Vettel megvédte a két pozíció elvesztését hozó taktikájukat, szerinte nem volt más választásuk, csak a defekt. Erősen árnyalja a képet, hogy nem a kritizált szuperlágyról, hanem a kemény keverékről volt szó. Annyit tudni, hogy még két új aszfalttal bíró helyszínen, a Brit Nagydíjon, és a visszatérő Francia Nagydíjon szerepelnek a kínálatban. A Mercedeseken kiválóan vizsgáztak, mindkét autójuk végigment egy kiállással a hatvanhat körös Spanyol GP-n. Egyelőre tehát úgy tűnik, a Mercedesnek valóban fordulópontot jelentett a futam.Amit Vettel nyert a rajtnál, elvesztette a második kerékcserével

Kevés említésre méltó esemény történt a Red Bullnál. Megint egymás mellől rajtolt a Bakuban ütköző páros, de csak a verseny legelején zavarták egymást, amikor Daniel Ricciardo a tizenhatodik körben alig burkoltan azt állította a rádióban, hogy gyorsabb Verstappennél. A csapatutasítás és a bikaviadal is elmaradt. Szombaton még a hátrányuk miatt aggódott a Red Bull, és ami azt illeti, nem dőlhetnek hátra a mostani (összességében 150.) dobogójuktól sem. Profitáltak a Ferrarik szenvedéséből, de ezen kívül sem volt sima versenyük. Ricciardo a virtuális safety car alatt lesodródott a pályáról, ami egyből megmagyarázzam, miért végzett olyan messze Vettel mögött az ötödik helyen. A holland ugyanezen szakaszban összeért a lekörözésre váró Lance Stroll Williamsével, amit a Red Bull egyik szárnyvéglapja bánt. Újabb rejtélyes eset a holland körül, kár ragozni. Fogadjunk, hogy a soron következő Monacóban is alkot valamit? Költői kérdés…

A többiek:

Force India: Pillanatnyilag hetedikek a bajnokságban, ezúttal is csak Sergio Perez szerzett pontot a kilencedik helyével. Esteban Ocon műszaki hiba miatt kényszerült feladni. Mikor láttunk utoljára füstölő Mercedes motoros autót?

Williams: Még mindig homály, tökutolsók a konstruktőri bajnokságban. Az első pénteki szabadedzésen beugró Robert Kubica szerint is vezethetetlen az autó.

Renault: Nico Hülkenberg szombaton olajszivárgásnak, vasárnap a Romain Grosjean okozta rajtbalesetnek esett áldozatul. A hazai közönség előtt versenyző Carlos Sainz hetedik helyen végzett.Grosjean visszafarolt a pályára, de nem volt benne köszönet

Toro Rosso: Ez most dupla nulla. Brendon Hartley úgy összetörte az autója hátulját a harmadik szabadedzésen, hogy nem tudott részt venni a kvalifikáción. Pierre Gasly is Grosjean áldozata lett.

Haas: Jajj. Egy rosszfiú, akire mindenki panaszkodik, és Grosjean, aki feltette a 2012-es lemezét. Nem akarok károgni, de megteszem: pihennie kellene a franciának. Aki egy hétvégén nyolcszor (!) forog meg, nagyon nincs egyben. Ráadásul az idei Haas sokkal erősebb és stabilabb a tavalyinál.

McLaren: Még a végén a Force India helyébe lépnek! Stoffel Vandoorne feladta, viszont a szintén otthon versenyző Fernando Alonso (a friss WEC győztes!) nyolcadik lett. Az autó szemmel láthatólag ráncfelvarráson esett át.

Sauber: Marcus Ericsson jól védekezett Sainzcal szemben, mégis Charles Leclerc volt az, aki ismét pontot szerzett.

Ez történt tavaly

Vitriol a Facebookon

(A képek nem tőlem származnak, és felhasználásukból nem keletkezik anyagi hasznom.)