Volt egyszer egy Spanyol Nagydíj

Avagy tényleg itt az újabb mélypont?

Túl vagyunk a szezon negyedén, és a kanadai kitérőt leszámítva őszig európai helyszínek következnek.

Annyira nincs sok okunk az örömre, hiszen a jól ismert Circuit de Catalunya olyan unalmas versenyt produkált, hogy idén csak a melbourne-i futam volt érdektelenebb. Ne legyen igazam, de a monacói vonatozás sem ígér nagy izgalmakat. Esemény híján beszélnek majd a tavalyi leparkolásos esetről, valamint Lewis Hamilton új szerződéséről, vagyis megint a Mercedes szolgáltatja majd a fő témát. Meg arról, hogy ki milyen médiaeseményen vett részt. A csillogó helyszín nagyrészt erről szól, a verseny másodlagos.

A Forma-1 mélypontja, amit az Indexen emlegettek, nem Nico Rosberg rajt-cél győzelmével jött el. A legújabb mélypont akkor köszöntött be, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy csak a távoli jövőben lesz esély erőből és tartósan verni a Mercedest. S ebből a mélypontból egy újabb mélypont hozhat kiutat. Aki hosszú évek óta figyelemmel követi, rájöhetett, hogy a Forma-1 nem más, mint mélypontok egymásutánisága, vagyis hol ezért, hol azért lehet földet szórni az egészre. Akik tavaly tapsolva nyugtázták, hogy hurrá, megtört a 2010 óta tartó Red Bull dominancia, most sírnak. A Mercedes második éve letarol mindenkit, és a nézők alig várják, hogy más legyen az élen. Barcelonában Rosberg nyert, de mégis egy Mercedesszel tette, így nem fogadta ugyanaz a lelkesedés, ami Sebastian Vettelt. Tavaly legalább változatosak voltak a dobogók, míg idén csak a bajnokság első négy helyezettjét láthattuk pezsgőt/rózsavizet locsolni. De ne menjünk el mellette, hogy ugyanannyi győztesünk van, mint tavaly tizenkilenc verseny után. Nem kell ész nélkül panaszkodni, ez azért nem olyan rossz. Kérdés az, hogy feliratkozik-e más is közéjük. Akik a versenynek szurkolnak, nem tehetnek mást, mint hogy a legújabb kitűzött dátumtól várják a csodát. Ami vagy bekövetkezik 2017-től, vagy nem.

Mivel ennek a bejegyzésnek a Spanyol Nagydíj (lenne) a fő témája, következzenek azok, akiket láttunk a közvetítésben, vagy legalább emlékszünk rá, hogy történt velük valami.

Mercedes:

- Rosberg jól halad önmaga újraépítésével: látszott, hogy nem csak az időmérőre koncentrált

- a csapat látszólag várta Rosberg győzelmét, de utána furcsa nyilatkozatokat adtak, mintha meglepte volna őket a német egész hétvégi jó formája

- Hamilton és a sötét napszemüveg mögé rejtőzés nem volt valami sportszerű

- Hamilton folytatja az önfényezést, miszerint csak ő lehet a saját ellensége: a túlzott magabiztossága visszafelé is elsülhet („nekem ne mondják, hogy vegyek vissza”)

Ferrari:

- Vettel szerint is nőtt a lemaradásuk a Mercedestől, de ő még nem tett le a bajnoki címről

- a csapatfőnök tartja magát ahhoz, hogy idén két-három futamgyőzelemre telik tőlük

- idén közelebb van a Ferrari a Mercedeshez, mint tavaly a Red Bull, viszont a többiek jobban leszakadtak tőlük

- osztott stratégia: Vettel jól tette, hogy egész hétvégére megtartotta az újításokat

Williams:

- Bottas elválasztotta egymástól a Ferrarikat és legyőzte csapattársát is

- és ennyi emlékezetes történt velük

Renault motoros csapatok:

- végre mind a négy autójuk füstmentesen célba ért, hárman pontot is szereztek

- a Toro Rosso a Red Bull fölé fog nőni

- Ricciardo szerződése szerencsére lejár, menjen, amerre lát. Mondjuk a Ferrarihoz.

Lotus:

- látványos szétesésekben nem volt hiány: pénteken Grosjean és a motorborítás, vasárnap Maldonado és a hátsószárny, aztán gázolás a boxban

- Grosjean háttérbe szorul Palmer pénteki napjai miatt

McLaren:

- ez a teljesítmény egyszerűen a „te jó ég” kategória

- Button túl őszinte: szerinte nincs esély idén a pontszerzésre, ám a Honda gyökeresen mást állít

- ne feledjük, hogy úgy van nulla pontjuk, hogy a 2014-es Manorokkal vannak egálban

 

Kép: redbull.com

(Csak akkor írj hozzászólást, ha megy káromkodástól és személyeskedéstől mentesen is!)

 

Vitriol a Facebookon