Akció Kanadában – Spóroljon velünk!

Ez most mi volt? Az akciót egészen máshogy kellett érteni, mint tavaly. A Safety Car mentes futamon különdíjat adhattak volna a spórolási verseny győztesének is. Ahogy várható volt, az erős motort igénylő pálya (a spórolás ellenére is) hűen visszatükrözte a csapatok sorrendjét. Az izgalmakat a rajtrács utolsó harmadából felzárkózó versenyzők és néhány furcsa manőver szolgáltatta. A Mercedeseket a saját problémáik sem tudták megtörni. A harmadik helyezettet, akárki is haladt azon a pozíción, alig láthattuk.

A versenyen mutatott teljesítményük alapján még szomorúbb Vettel és Massa Q3-as kiesése, mint amilyennek szombaton tűnt. Cseréljük ki az időmérőn elért helyezésüket a csapattársaik rajtpozíciójával. Most térjünk vissza arra, hogy még a Mercedes sem futott tiszta versenyt. Ábrándozzunk. És most ébresztő. Szerencse, hogy a pálya alkalmas az előzésre, mert Monacóban biztos nem tudtak volna a tizennyolcadik helyről az ötödikre, valamit a tizenötödikről a hatodikra feljönni. A legrosszabbkor jött a két csapatnál az időmérős baklövés.

A futam röviden:

  • Maldonado végre meglátta a kockás zászlót és még pontot is szerzett
  • újabb kiábrándító McLaren Honda kettős DNF, rajtuk kívül csak Merhi állt ki
  • Hülkenberg-Vettel (kerékvető), Grosjean-Stevens (Grosjean)
  • Alonso sorozatban harmadjára esett ki és még spórolásra is intették
  • Raikkönen rejtélyes forgása a hajtűben (vezetői vagy műszaki hiba?)
  • mormota a pályán
  • egyetlen Renault motoros autó szerzett pontot, és nem a tavalyi győztes
  • új arc a dobogón, még csak az ötödik

Meglepett valakit, hogy ismét Vettel alkalmazkodott jobban a Ferrari újításaihoz? Raikkönen nem hogy nem jutott előrébb, piruettjével a dobogóról is lecsúszott. A hajszálpontosan ugyanott és ugyanúgy megismételt tavalyi hiba oka nem teljesen tisztázott. A tavalyi győztes nulla ponttal zárt, a Toro Rossók szintén nulláztak, a Renault motoros autók közül egyedül Kvyat ért el értékelhető helyezést. Grosjean ugyan hibázott Stevens lekörözésekor, de bocsánatot kért érte.

És akkor megint a Mercedes. Eddig sem titkoltam, mennyire nem tetszik az, ami náluk folyik. Rendületlenül folyik a képmutatás és a nézők hülyének nézése. Annyiszor elsütötték a náluk nincs megkülönböztetés dumát, hogy egymás után dobált üres szavakká silányultak. Mondják úgy, hogy egy-egy Hamiltont hátrányosan érintő gikszer után nem győzik hangsúlyozni, mennyire mögötte állnak.

A rendszeres olvasók biztosan legyintettek egyet. Igen, erről már írtam. Jogosan kérdezhetik, hogy ezúttal min akadtam fenn. Kezdeném a szombattal. Mint a kvalifikáció végi rádióbeszélgetésből megtudtuk, Rosberg az utolsó időmérős körét a rosszabb garnitúra gumin futotta. Új szettről volt szó, honnan tudták, hogy kettő közül az a rosszabb? Itt még nem ért véget a történet. Wéber Gábor szerint Rosberg boxában feltűnően lassan reagáltak a futamon a változó körülményekre, és ha akarták volna, kihozhatták volna hamarabb a németet. Majd a verseny után a fékproblémával és elkopó gumikkal küzdő Hamilton kijelentette, hogy Rosberg egyszer sem jelentett rá komoly veszélyt. A futamon is bejátszott rádióbeszélgetés alapján pontosan tudta, milyen gondjai vannak a csapattársának, aki hiába loholt a nyomában, nem került DRS távolságon belülre. Az első hallásra vezetéstechnikai információnak minősülő segítségnek nem lett semmilyen következménye. A győzteseknek mindent szabad.

Ha a sepangi futamot kivéve a szezon harmadát akár végigaludtuk volna, semmiről nem maradtunk volna le. A kilátások? Az erőviszonyok egyértelműek, számottevő változás a középmezőnyt kivéve alig várható.

(Csak akkor szólj hozzá, ha megy személyeskedéstől és káromkodástól mentesen is!)

 Kép: Autosport.com

Vitriol a Facebookon is