Csodák márpedig nincsenek

Sebastian Vettelnek nem csak önmaga a legnagyobb ellenfele, hanem a saját csapata is. Lewis Hamilton negyven pontos előny kényelmében élvezheti a vetélytársa bajnoki esélyének teljes megsemmisülését. Csodák nincsenek: negyven pontot lehetetlen hat forduló alatt visszahozni.

Lewis Hamilton: 281 pont

Sebastian Vettel: 241 pont

Kimi Raikkönen: 174 pont

Mi a közös a tavalyi brit és az idei német futamban?

- 2017. július 16. – a bajnokságot vezető Vettel két körrel a leintés előtt defektet kap és alig ér célba

- 2018. július 22. – a bajnokságot vezető Vettel önhibájából kiesik az élről

Válasz: mindkét esemény fordulópontnak tekinthető, ráadásul mindkettő júliusban történt, a szezon felénél. 2017-ből mindenki a szingapúri balesetet emeli ki, ahol elbúcsúzhatott Vettel az ötödik bajnoki címétől, amibe nehéz belekötni. Azonban Szingapúrtól visszafelé haladva látunk egy hazai vereséget, egy lehetett volna jobb Belgiumot, és az ominózus Brit Nagydíjat. 2018-ban mindenben jelet látnak, akik látni akarnak, mindössze annyi az eltérés, hogy a mindent eldöntő versenyen hamarabb túlestünk, mint egy évvel korábban. Érdekességképpen tavaly huszonnyolc pontnál temették Vettel reményét, a jelenlegi szám kereken negyven. Ha ezt Vettel visszahozza, dicsőítő posztot írok Hamiltonról. Vagy Max Verstappenről. Inkább Raikkönenről, az lenne csak a kihívás. Na jó, ha úgy alakul, megszavaztatom. Nem félek a kihívástól, viszont nem is fenyeget az a veszély, hogy teljesítenem kell ezt az ígéretemet, ugyanis Hamiltonnak sokkal könnyebb dolga van, mint a szezon első felében. Szimpátia kérdése, hogy minek a számlájára írjuk.

Magunkat vertük meg” – mondta Vettel a leintés után. Megint. Folyamatosan. Szingapúr az egyik utolsó anti-Mercedes pálya volt, csakhogy idén rajtbaleset nélkül is játszi könnyedséggel összejött a győzelem, ráadásul úgy, hogy a szombati időmérőig senki sem fogadott volna magabiztosan Hamilton elsőségére. Talán ő maga sem. A biztosnak látszó Ferrari pole pozíció a gumitaktikán és a Mercedes megint bivalyerős időmérős motormódozatán úszott el, persze ennyi nem elég, a futamon is rossz döntést hoztak, amikor Vettelen kívül senki nem kapott ultralágy gumit az élmezőnyből. A keverék kitartott a végégig, nem volt szükség második kiállásra, de támadni már egyszer sem tudott. Ultrán is csak a rajt után, amikor még a biztonsági autó beküldése előtt megelőzte Verstappent, hogy aztán a kerékcseréik után visszarendeződjenek a rajtsorrendjükbe, azaz egy motorerőben, tapadásban gyengébb Red Bull is előtte tudott maradni. Ha valóban a Ferrarié lenne a legerősebb autó, nem történhetett volna meg, hogy a futamon se bírjon el Verstappennel.

Egyéb, még a többiek rész előtt:

- a Red Bullnál annyira bíznak a Hondában, és annyira unják már az évek óta tartó esélytelenséget, hogy újra megpendítették a kiszállást

- Daniel Ricciardo két DNF után célba ért

- Valtteri Bottas autójában mintha nem lenne partimód

- amikor Vettel pénteken súrolta a falat, máris ment az ordítás a sajtóban, hogy mennyit hibázik

- amikor Hamilton majdnem belecsúszott Vettelbe ugyanazon a szabadedzésen, annak alig kerítettek feneket

- van értelme a gumikeverékeknek, amikor a leglágyabbal is közel harminc kört lehet futni, ultrával negyvennégyet, és ugyanúgy egy kiállással megúszható a verseny?

- kellett volna az eső

- az első hat pilóta abban a sorrendben látta meg a verseny végét jelentő kockás zászlót, mint ahogyan elrajtoltak

A többiek:

Racing Point Force India: dupla nulla. Sergio Perez fejében lecsúszott a redőny, mert két balesetet is okozott. A rajt után falhoz lökte a csapattársát, ami Esteban Ocon futamának azonnali végét jelentette. Második áldozata Szergej Szirotkin volt, akire szinte ugyanúgy ráhúzta a kormányt, mint Vettel Hamiltonra Bakuban. Az első balesetet rajtbalesetnek minősítették, azonban a másodikért bokszutca áthajtásos büntetést kapott a mexikói. Én kapásból a helyezéséhez hozzáadott huszonöt másodperccel és a szokásos két-három büntetőponttal szórtam volna meg. Az első koccanásért bocsánatot kért, mert elmondása szerint nem volt helye, míg a másodikra nem sok mentséget tudna felsorakoztatni az „elborult az agyam”-on kívül.

Williams: dupla nulla.

Renault: Nico Hülkenberg tizedik lett a 150. futamán, Carlos Sainz pedig nyolcadik a 75.-en.

Toro Rosso: dupla nulla.

Haas: dupla nulla. Romain Grosjean úgy viselkedett lekörözöttként, mint aki még soha életében nem volt lekörözött. Hamilton és Verstappen feltartásáért két büntető pontot, valamint plusz öt másodpercet kapott. Kevin Magnussené a versenyben futott leggyorsabb kör.

McLaren: Fernando Alonso nem csak leggyorsabb kört tudott futni (egyszer, lásd Magnussent), még célba is ért a hetedik helyen.

Sauber: Charles Leclerc zsebében a friss 2019-es Ferrari szerződéssel a kilencedik helyen végzett, és Marcus Ericsson is a csak a futam végére csúszott ki a pontszerző zónából.

Ez történt tavaly. „Az” a rajtbaleset.

Vitriol a Facebookon

(A képek nem tőlem származnak, és felhasználásukból nem keletkezik anyagi hasznom.)