F1Vitriol

F1Vitriol

Utolsó kommentek:

gyorgyh74 2019.11.06. 09:21:43

@Flowey:
Ne felejtsük el, hogy Bottas is villantott a Williams pilótájaként, 2014-ben a Merci első totális évében a finn szerzett négy 3. és két második helyezést úgy, hogy harcban állt a Red Bullal és a kevésbé a Ferrarival is, év végén a 4. lett, 19 ponttal megelőzve az akkor még Red Bull pilóta Vettelt, aki egy olyan Red Bullban vezetett, amivel RIC három 1. helyezést ért el!
Bottas 2015-ben is elcsípett két 3. helyet, ahogy a csapattársa Massa is, a szezon végén 5. lett a két Merci és a két Ferrari mögött. Rosberg 2014-ig az év végi eredményei alapján soha nem végzett a 6. helynél kedvezőbb pozícióban (2006-2013-ig sorrendben: 17-9-13-7-7-7-9-6), igaz voltak meglepetés dobogói neki is: 2008-ban egy-egy 3. és 2. hely Ausztráliában és Szingapúrban, mind két verseny elég kaotikus volt, lehetett a zavarosban halászni, lásd Piquet ál-balesetét és ezzel Alonso győzelmét. 2009-ben aztán helyre állt a világ rendje, a szöszi dobogós helyezés nélkül lett év végén a 7. 2010-ben első Mercedes szezonjában ismét szerzett három 3. helyet, megint csak 7., majd 2011-ben dobogó nélkül, de sokkal kevesebb ponttal lett újra 7. 2012-ben év végén csak 9. lett, pedig abban az évben megszerezte első győzelmét Kínában, míg Monacóban 2. lett, de az év inkább a szenvedésről szólt. Aztán 2013-ban megkapta Hamiltont, szerzett két győzelmet, de így is csak 6. lett a végén.
Tudom a statisztikák csak számok, de ez alapján ki lehet jelenteni, hogy Bottas is megállta a helyét a gyengébb autókban, igaz viszont, hogy csúcstechnikával a feneke alatt viszont nem olyan stabil, mint annó Rosberg volt 2014-2016 között.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

Flowey 2019.11.05. 20:17:41

@gyorgyh74:

Én nem hiszem, hogy Bottasnak összejön, még "tökösen" sem, nincs annyira jó, mint Rosberg volt. Rosberg még a gyengébb autókkal (Williams, kezdeti Mercedes) is tudott villantani, Bottas nem annyira.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

gyorgyh74 2019.11.05. 15:28:35

@Flowey:
Vetteltől elvették a kanadai győzelmet, valamint akár Szocsiban is győzhetett volna, ha kibírja a technika, igaz Leclerc is bukott első helyet műszaki hiba nélkül, tehát ha mindezen győzelmeket behúzzák, akkor azért lehetne azt mondani, hogy a Ferrari a futamok kb. harmadán győzött.
Ne felejtsük el, hogy Leclerc egy korábbi specifikációjú motorral ment a hétvégén, ebben látom a "hungaroringi" lassúságának okát, míg Vettel tizenvalahány ezreddel volt lemaradva Bottastól az időmérőn, míg a versenyen már az elejétől gond volt a kocsival - ezért sem értem a csalást és a lassúságot kiáltókat (VER). A Ferrari pedzegette, hogy számítanak olyan műszaki hibára, ami a pálya egyenetlenségének következménye lehet, valószínű nem volt teljesen 100%-os Vettel kocsija, de szerelgetni meg következmények nélkül már nem lehetett, lesz ami lesz alapon indították el. Lett is belőle egy újabb kiesés.
Bottas első helyének annyi a jelentése, hogy nem engedte Hamiltont a csúcsról ünnepelni, ha a finn valami csoda folytán golyókat is növesztene 2020-ban, akkor jegyezzük fel, hogy az USA-ban kezdett el tökösen viselkedni. Jövőre ugyanilyen autókkal mennek, reálisan nézve az utolsó esélye lesz, hogy megfogja Hamiltont, és Rosberghez hasonlóan elmenjen nyugdíjba egy VB címmel. Ehhez pedig itt és most kell alapoznia, hogy ne érezze magát jól az angol. Ki van ez találva, a szöszi 2015-ben behúzta az utolsó három futamot, majd 2016-ban egy négy győzelmes szériával nyitott, ilyet még Hamilton sem sem tudott, hogy szériában 7 győzelme legyen. Ez azért komoly fegyvertény még úgy is, hogy a ROS-HAM érában senki a nyomukban sem volt, mindösszesen két győzelmecskét hagytak egész évben a többieknek. Ha már ROS-BOT párhuzam, akkor az is egyezőség lehet, hogy ROS 31 évesen lett VB, Bottas jövőre lesz 31... Jó tudom, álmodik a nyomor meg minden, de a finnek szerintem már csak egy lövése maradt, 2020. Ehhez pedig most kell letennie az alapokat. Ehhez azért lesz még szava a Red Bullnak és a Ferrarinak is, de a vörösöknél inkább az a kérdés, hogy Vettel a maradék két versenyen felül tud-e úgy kerekedni a csapattársán, hogy jövőre kb egálból induljanak, vagy egyértelműen Leclerc lesz 2020-ban az egyesszámú és ezt Vettel gyomra meg nem fogja bevenni. Szóval szerintem a maradék két futam a 2020-as idény előszobája lesz, legalábbis a Mercedesnél és a Ferrarinál mindenképp.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2019.11.05. 11:59:25

@Flowey: Még nem jegyeztük meg, de az idei Bottas legjobb F1-es eredménye. Árnyalja a képet, hogy csak a harmadik mercedeses évében tudta megszerezni az összetett második helyet, holott cseppet sem vezetett jobban, mint két évvel ezelőtt. Neki legfeljebb annyi a mindenkori tét, hogy meghosszabbítják-e a szerződését. Ameddig a csapat szempontjából az általa nyújtott langyos víz is elég a konstruktőri címhez, nem fognak megválni tőle, de egy biztosítékot már láthatunk: csak egy-egy évre hosszabbítanak vele.

Raikkönen eljutott arra a pontra, hogy már semmit nem tesz hozzá a csapatához. Ráfoghatják a védelmezői, hogy maga az Alfa is visszaesett, és ebből már nem lehet várat építeni, de azért na. Nem tudom, mennyit kap az Alfánál, de van egy olyan gyanúm, hogy azt nem a csapattól kapja. Minden versenyző távozását túlélte az F1, az övét is túl fogja. Ha akkora marketing-jackpot lenne a jelenléte, nem kelt volna életre olyan hír, hogy az Alfa mint brand megint elhagyja az F1-et.

Én sem számítok több Ferrari pole-ra vagy győzelemre idén. Nagyon kíváncsi vagyok, mi az igazság ebben az átfolyásmérős történetben.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

Flowey 2019.11.04. 23:28:08

@MRNN_F1:

"csak a 7. -től lefelé kezdődnek a nem "bérelt" helyek. " - és azokat is általában a McLaren és a Renault osztja szét egymás közt, egyedül akkor van esélye a többieknek, ha közülük is elcseszi valamelyik.

Futamról - hát nem volt egy nagy érdekesség, Bottas egész szépen teljesített, most vagy már szabad neki, vagy csak ő is egy olyan tipikus lúzer aki csak akkor tud jól teljesíteni, ha nincs igazi tét, év elején amikor úgyis mindegy, meg év végén amikor már mindegy.

Hamilton érthetően vidámkodott, fikázhatjuk, de akkor is 6 címe van. Legjobb autóval az igaz, de azzal sem mindenki tud nyerni, nem vagyok biztos benne, hogy egy Massa vagy tőle gyengébb pilóta (Di Resta, Maldonado, Ide, Takagi :D) képes lett volna nem elcseszni.

Verstappen sima szürke harmadik hely, Leclerc lemaradása viszont WTF volt a negyedik helyen. Albon okés, McLareneknek örültem...

Kimi viszont nem szeretne már visszavonulni? Ez kínos amit művel, mondom ezt úgy, hogy nem kedveltem sosem (egyetlen kivétel 2005 a csapat miatt), de ez így már nyugdíjaskodás csak. Ennyire kell a lóvé vodkára? Vagy a legtöbb futam rekordjára hajt? Mi motiválja ezt a fazont, hogy még mindig itt legyen? Pénze dögivel van, hírneve már nem lesz nagyobb (viszont kisebb még lehet), kínos ezredik helyekkel csak a saját statisztikáit rontja. Vagy ekkora még mindig a reklámértéke, hogy megéri mindenkinek, hogy ittvan, kapja a kis zsebpénzt és hoz 1-2 szponzort?

Az utolsó két futam unalmas lesz, de kíváncsi vagyok rá, behúzzák-e azt is a Mercik. (Szerintem igen). Leclerc mostmár biztosan leveri Vettelt a pontversenyben, igaz ehhez kellettek Vettel technikai bakijai is - illetve Vettelnek idén több volt a saját hibából elcseszett futama is. De azt semmiképpen nem tudja kimagyarázni, hogy Leclerc kettőt nyert, ő pedig egyet. És az is elég nyögvenyelős volt. Érdekes lesz mi lesz velük jövőre. Mondjuk egy kb. futamgyőzelemre jó autóval. Több úgysem lesz, a bíborosi áldások meg a többi olasz baromság dacára.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2019.11.04. 19:43:14

@Kánikula: Sajnos egyedül a konstruktőri 6. hely maradt még nyitott, mert már ahhoz is csoda kellene, hogy a Haas átlépje a nyár óta vele egy szinten mozgó Alfát. Nehéz úgy pontot szerezni, hogy csak a 7. -től lefelé kezdődnek a nem "bérelt" helyek.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

Kánikula 2019.11.04. 12:23:18

@gyorgyh74: Albon ügyesebb Gasly-nál, de még nem Max V. szint. Érdekes Gasly majdnem jobb a Torro Rosso-ban, mint a Red Bull-ban volt.

A 6-12 hely között ment a verseny folyamatos helycserék és előzésekkel.

RAI 17-ről jött fel 9. helyre, de aztán a jobb autók "megették" az előnyét.

Emlékezzünk még meg Perez box utcából 10. helyéről (Stroll 14. helyről lett 13.) és Lando Norris több villanásáról is a hétvégén.

A McLAren éledezik, zárkózik az elejéhez, a Sauber ha jól számolom 7 verseny óta nem került be a top 10-be. Ez már Williams kategória..

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2019.11.04. 10:58:20

@Blogozó: Egyre kevesebb esélye van Vettelnek az összetett harmadik helyre ezzel a "Ricciardós" évzárással. Már az esélyhez is az kellene, hogy Leclerc és Verstappen a két hátralévő valamelyikén gyenge futamot produkáljon.

@gyorgyh74: Én is több törésre számítottam, de mint ahogy a szervezők ígérik, jövőre megszűnik ez a jelenség, mert újraaszfaltozzák a pályát és a vízelvezetést is máshogy oldják meg.
Feltűnően nagyok voltak a különbségek, mintha a Spanyol GP-t láttam volna. Leclerc 50 másodperc feletti lemaradása a 4. helyen elég rosszul nézett ki, mondjuk bárki állt volna azon a helyen, akkora hátrány nem normális.
Verseny persze megint csak a középmezőnyben volt.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

gyorgyh74 2019.11.04. 09:19:40

@Blogozó: Hogy kicsit árnyaljam a képet, Leclerc Monacóban és Németországban sem fejezte be a futamot, igaz mind a kétszer baleset áldozata lett, most pedig a szombati olajszivárgás tett be neki, és egy régebbi motort kellett használnia. Majdnem egy percet kapott az elsőtől... Igen, Vettelt sújtja inkább műszaki hiba, de ezt nem kenném a szerelőire. A texasi pálya minősége alapján meg az a csoda, hogy nem ment tönkre sokkal több autó ezen a "földúton", a Ferrari már jelezte a hétvége folyamán, hogy számítanak erre, lehet tudtak már valamit, de az alkatrész cserét meg nem merték megkockáztatni a hátrasorolás miatt, ki tudja.
Bár tényleg nem rágtam le a körmeimet, de Bottast azért kiemelném, abból a szempontból, hogy mi a fenéért nem láttuk egész évben ezt a Bottast??? Valamint Albont is megemlítem, mert 3 kerékcserével lett 5. kvázi a végéről, nagyon sajnálom, hogy nem láthattunk egy tiszta versenyt tőle. Az az érzésem vele kapcsolatban, hogy ha így folytatja, akkor Verstappen fejére fog nőni, aminek nem lennék ellenére :) Időmérőn még nincs vele egy szinten sajnos, talán 2020-ban odaér a szintjére.
A középmezőnyben történt azért akció, ennek is örültem, de borzasztó nagy a szakadék az első három csapat mögött. A Red Bullt a Mercit és a Ferrarit nevezném most topligának, aztán a középmezőny (RAI egész jót ment, sajnos nem kapott pontot), a HAAS meg a Williams lassan már egy szinten lesz.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

Blogozó 2019.11.04. 00:36:44

Vettel akár már el se induljon az utolsó két futamon.Így nem lehet harcolni a 3. helyért...Két műszaki hiba a hajrában nem fér bele.Leclerc nagyon gyors,de neki egyszer romlott el az autója,Bahreinben.Vettel Franciaországban nem tudta lehívni a maximális teljesítményt a motorból a Q3-ban és a futamon.Ausztriában nem vett részt a Q3-ban,Németországban kihagyta az egész kvalit.Szocsiban a motor miatt nullázott,Amerikában a felfüggesztés miatt.Kimi szerelői alkotnak?Ezek után remélem elhallgatnak végre a "Vettelt nyomja a Ferrari" hangok.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2019.10.29. 13:42:04

@higinos: Lényeg, hogy valami elborult nála Ausztria óta.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

gyorgyh74 2019.10.29. 08:40:08

@higinos:
Hamilton a pályafutása során egy dolgot nagyon megtanult szerintem: ne menj bele rizikós dolgokba. 2007-ben még fiatal és tapasztalatlan volt, el is vesztette a VB-t, 2008-ban is fiatal és tapasztalatlan volt még, de némi szerencsével (meg a Renault segítségével: lásd Szingapúr) VB lett. Ezután volt 5 éve fejlődni, majd megkapta a létező legjobb csomagot maga alá (amit azóta is megkap), nem kellett rizikóznia, bizonytalan végkimenetelű csatákba belevágnia. Csak 2016-ban nem lett VB, de akkor meg a saját csomagja verte meg, Rosberg képében. Spanyolországban megpróbált izmozni, de lássuk be, az nem az ő világa, rajta is vesztett, a szöszivel együtt, Verstappen meg köszönte szépen.
Hamiltontól azóta se nagyon látni ilyen manővert, amivel 3 éve kiütötte a csapattársát, biztonságosan vezet, kerüli a balhét, de végül is ilyen technikával a feneke alatt nincs is szüksége a nagy harcokra. Ha meg mégis összejön egy-egy koccanás, abból is szerencsésen keveredik ki, és mint most is, az élen fejezheti be a versenyt. Igazán küzdelmes VB címe az első volt, míg pl Vettelnek 4-ből 2 címe is nagyon szorosan alakult, MSC is mesélhetne 2003-ról.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

higinos 2019.10.28. 22:44:39

@MRNN_F1: Ham-Ver eredetileg nekem is 1-1 volt, aztán a helikopter videót többször megnézve és kikockázva (+Ver belső kamerája alapján 100%-ban Max a hibás). 1. Max a megcsúszás előtt már terelni akarta le Hamiltont/nem hagyott neki helyet. 2. Maxnek megcsúszott a segge, eltalálva Hamilton oldalát, és szerintem egy pillanatra a két kerék is összeért (Sainz kamerája), és ez okozhatta Hamilton megbicsaklását (+hogy a műfűre lett taszajtva). Nagyon pici kontakt volt, de szerintem annyira pont elég, hogy a Merci egyensúlyt veszítsen a legrosszabb pillanatba. Fura, hogy Hamiltont védem, de nálam ez most Max sara.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2019.10.28. 19:56:05

@gyorgyh74: A Ferrari inkább a rajtbüntetéseket szeretné elkerülni, mert a konstruktőri 2. helyüket már csak a bajnokságból kizárás vehetné el. Inkább a kisebb csapatokra jellemző, amit az előző kommentemben írtam.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

gyorgyh74 2019.10.28. 19:10:23

@MRNN_F1:
Kiváló észrevétel:"milyen szépen elcsendesült az idei szezon fő törekvése, az előzések könnyítése"!
Az alkatrész spórolás a vörösök szempontjából érthetetlen, valami nagy összeomlás kell ahhoz, hogy a konstruktőri 2. helyet (és a nagyobb díjazást) elbukják, az egyéni helyezések meg az 1. helyezett nevén kívül senkit sem érdekel, és pénzzel sem jár. Szóval most tényleg mindent ki lehetne facsarni a technikából.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2019.10.28. 18:09:21

@gyorgyh74: "Ezt a kivárós taktikát nem értem, kb olyan volt, mintha a fociban a vesztésre álló csapat az utolsó 25 percet időhúzással próbálja elalibizni, már ha tényleg így volt."

Van egy tippem: év vége van, mindenki híján van a motoroknak, központi elektronikának, MGU akármiknek, most kezdődik ez az időszak, amikor egyre több lesz a stratégiai DNF a kisebb csapatoknál, hogy legalább váltót cserélhessenek büntetlenül.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2019.10.28. 18:01:52

@higinos: Több pontodhoz is kapcsolódik, ami tegnap villant be: milyen szépen elcsendesült az idei szezon fő törekvése, az előzések könnyítése. 26 körön keresztül követte egymást az első négyes, és oké, hogy ebben benne volt a Pirelli kiismerhetetlensége és a stratégiai bakik is, ez a 26 kör vonatozás az eredeti törekvés teljes kudarca.
Vettel akkor mosolyoghatott volna igazán, ha nyert volna, mert éppen átvette volna a csapaton belüli vezetést. Lehet, hogy neki tényleg annyi volt a lényeg, amire a te is célzol.
A Hamilton-Verstappen eset nekem egy-egy, de helikopteres kameraállásból az látszik, hogy Verstappen kezdte a szűken kanyarodással (ekkor sérült meg Merci padlólemeze), a Mercedes beszitált és ekkor tett olyan mozdulatot az autó, mintha Hamilton rányitott volna a RB-ra. Hamilton azt mondja, ő elég helyet adott a hollandnak, ami azért vitatható.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

gyorgyh74 2019.10.28. 17:35:52

@higinos:
Hát igen, jogos kérdések. Annyit azért a Ferrari védelmében, hogy a szabadedzések most az esős időjárás miatt elég kaotikusak voltak, hirtelen nem is tudom, hogy használtak-e kemény gumit pénteken és szombaton. De ettől függetlenül amatőr módon taktikáztak.
A Pirelli mindig célkeresztben van, de nem egyszerű az ő helyzetük sem. 10 féle gumit is gyárthatnának, minden csapatnak a kívánsága szerint, és akkor is lenne panasz rájuk. Nem tudom mi lenne a jó megoldás, talán egy másik szállító megjelenése, és a csapatok szerződnének a nekik szimpatikussal, mint annak idején, a "gumiháború" közepette: lásd Bridgestone vs Michelin.
Reményeim szerint jövőre véget ér Hamilton szerencsesorozata, és olyan balszerencse cunami fogja elérni, hogy inkább visszavonul :) Nem, sajnos nem így lesz. Műszaki hiba miatt elég régen kellett aggódnia, a tankszerű autója meg látod minden koccanást, ütközést kibír. Annak idején Vettel is tartott otthon néhány szerencsemalacot, a VB szériája idején biztosan. Emlékezzünk csak vissza, a sanszos szezonokban mindig megúszott mindent, a kedvencem a 3. VB címe éve, 2012, amikor az utolsó futamon Brazíliában rögtön az első körben lekoccolt valakivel, na mondom, itt a vége, végre Alonso szerez egy VB címet a Ferrarival, annak a Red Bullnak meszeltek. És nem, az utolsó helyre esett vissza Vettel, az autója túlélt mindent, és onnan mászott fel a 6. helyig, mivel ALO csak második lett, Vettel 3 pontocskával behúzta a VB-t. Hamilton talán 2007 miatt szeretik az égiek, már 2008-ban bőven visszakapott mindent az előző évért. Azóta meg nem sújtja látványosan szerencsétlenség, amiben azért óriási szerepe van a Mercedesnek, a megbízhatóságuknak, a teljesítményüknek, a sebességüknek, meg a taktikai profizmusuknak, hovatovább az egész mögötte álló kb 900 embernek. Ha minden profi körülötted, a szerencsétlenség is inkább elkerül, hisz sok kis mínuszból jön ki egy nagy negatív, és lássuk be, a Mercinél elvétve jönnek elő a kis mínuszok.
Verstappent nem dicsérni akarom, de az elmúlt időszakban sokat fejlődött, kevesebb balhéban volt benne, érettebb lett. Ezt rombolja le most az utóbbi versenyeken. Ettől függetlenül a Red Bullnak nagyobb szüksége van rá, mint fordítva, nincs egy épkézláb elérhető pilóta a piacon, se az akadémiájukon, aki hozzátehetné azt a pluszt a kocsihoz, amire képes a holland. Albon még mindig nem mutatta meg, nem mutathatta meg, hogy képes-e a Verstappen színvonalra, én reménykedem benne, de sok esélyt most nem látok erre. Emlékezzünk vissza Verstappen bemutatkozására 2016-ban a Red Bullnál: Spanyolországban egyből 1. lett, majd az évben 6 további dobogós helyezést ért el. 2015-ös teljes Toro Rosso-s évadában villantott két 4. helyet, ezen kívül 7-8-9-12-15-17 helyezéseket ért el, ez inkább közepes teljesítmény, igaz a TR se volt egy Millenium Falcon. Innen került az anyacsapathoz, és azonnal csúcspilótához mérhetően versenyzett egy abszolút nem csúcs autóval. Igaz, közben jobban megismerhettük a fiatal habitusát és jöttek a balhék is, de nem tűnt el úgy a mezőnyben, mint az összes eddigi csapattársa, kivéve talán Ricciardót. De őt meg sikeresen kifúrta a csapatból.
A Ferrarik gyors felzárkózása utáni autókázást én sem értem, arra tippelek csak, hogy arra vártak mikor szakad be Hamilton alatt a kemény gumi teljesítménye. Ezt a kivárós taktikát nem értem, kb olyan volt, mintha a fociban a vesztésre álló csapat az utolsó 25 percet időhúzással próbálja elalibizni, már ha tényleg így volt.
A kockás zászló után elkapcsoltam az F1-ről, de Vettelből kinézem, hogy neki a legfontosabb most az volt, hogy Leclerc pozíciókat veszítsen úgy a pályán, és úgy a Ferrarinál is. Ebből a szempontból nagyon várom az utolsó futamokat, ennél élesebb helyzeteket jósolok, Vettel nem adja olcsón a bőrét, ahogy Leclerc sem fog most már behódolni senkinek.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

higinos 2019.10.28. 13:57:25

Bennem több kérdés is megfogalmazódott a futam alatt:
1. A szabadedzések nem arra vannak, hogy szimuláljuk a versenyt, kiismerjük a gumikat? A ferrari mi a faxot csinál pénteken, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy egy futamot le lehet futni a kemény gumikkal.
2. A prelli mi a faxért gyárt 6 fajta gumit, ha eggyel is végig lehet menni (tudom, ha korán elkopik az a baj, ha sokáig bírja az a baj, de ahogy már másik futamnál is jeleztem, nevetséges, hogy még az ő előrejelzésük szerint is 5-6 tized van két keverék között.). Ennek így mi értelme?
3. Hamilton eladta a lelkét, hogy minden létező balesetből pozitívan tud kijönni?
4. Sokan ekézik a RedBull-t, hogy mikor fogja megunni Verstappen a lassú autót, és csapatot váltani. Én megfordítanám a kérdést. Mikor fogja megunni a RedBull, hogy sokadik futam megy el Maxi fiú idiótizmusán? Mindenki Vettelnek akar pszichiátert, szerintem Maxre is ráférne.
5. Nem picit furcsa volt a jelenség, hogy Vettel 8 kör alatt utolérte Hamiltont, és 2.5mp körül megállt a tudomány. Lecler szinte ugyan ez, 13 kör alatt utolérte Bottást, és 3mp körül mintha falba ütközött volna. Nem megy talán a piszkos levegőben a ferrari? Hűtés gond? Ok, mindkét merci rákapcsolt a megérkezésnél, de mindkét ferka ha tizedekkel is, de gyorsabb volt, aztán amint közel értek jött egy szar kör.
6. Vettel teljesítménye zavarba ejtő. A 60. körben rákapcsolt, és dobálta a 19 eleji-közepi időket, amire Hamilton 2-3 körig tudott reagálni, aztán 66-től elkezdett lassulni (nem drasztikusan, de tizedekben mérhető). Ekkor azt hittem, hogy legalább egy előzési kísérlet lesz, szépen visszalassult Hamiltonnal, hogy aztán az utolsó 2 kört megint megnyomja. Az járt a fejemben, hogy nem is akar előzni, jó ez neki így, és ebből jön a 7.
7. Vettel kiszállt az autóból, és mosolyog (csípem a srácod, de ez most nem tetszett). Mintha az arcára lett volna írva, hogy bejöhettünk volna a 9. helyen is, ha Leclerc a 10. (tudom, sokat magyarázok bele)

7+1. Verstappen tényleg mindig semmibe veheti a pálya határait, és ott előz ahol akar?
7++1. Japánban Lecrerc "rácsúszott" Verstappenre, és mindenki a Monacoi fejét akarta venni, utólag büntit is kapott. Most Verstappen "rácsúszott" Hamiltonra (megjegyzem, a belső kamerából neki megint van egy furcsa nyitása, érdekes, hogy neki minden balesetnél van egy nyitása), és mindenki kussol. Ez csak engem zavar?
Na, túlírtam magam.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2019.10.28. 10:18:55

@gyorgyh74: Az lett volna még különösen kínos a Ferrarinak, ha végül Albon mögött végeznek.
Hamiltonról (és az őt imádó sajtóról) már ezerszer bebizonyosodott, hogy lételemük hőstettként eladni azt, amit más versenyző esetében a szerencse szóval jellemeznek. Az idei monacói alakítás volt a csúcspont, de még mindig vannak olyanok (a kommentátorok is!), akik bedőlnek a színjátéknak.

Bejegyzés: Előttem a csapattársam, segítség!