F1Vitriol

F1Vitriol

Utolsó kommentek:

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.11.21. 19:02:14

@gyorgyh74: Engem is bosszant, hogy hár megint, még mindig ott tart az F1, hogy szabályváltozásról-szabályváltozásra képtelen összébb hozni a mezőnyt, hogy a negyedik helyezett csapat ne kilométerekről üsse az élmezőny nyomát. A McLaren mögött is hatalmas űr és ördögszekerek hada stb. Idáig minden változással csak nőtt az élmezőny előnye, és egyetlen csapat sem tud felzárkózni kihívónak a középcsapatok közül. Az erőviszonyok konzerválódtak, nincs átjárás a ligák között, a csapatok sorrendje csak a maguk kategóriájában tud variálódni.

Közben a középmezőnyben lesz jövőre a legnagyobb pilótakeringő, kiderül, kik döntöttek jól/rosszul a csapatváltással. Vettel jól döntött a visszavonulással, az idei alapján Gasly is az Alpine-nal, Alonso pedig nem a jó időzítéseiről ismert.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.11.21. 09:33:18

@MRNN_F1:

Pérez évvégi 2. helyezése elúszott, a tökéletes RB szezont ez kicsit beárnyékolta szerintem. De tény, hogy szinte minden mutatóban a legjobbak az idén. De nézzünk kicsit a mélyére a száraz számoknak!

- Verstappen 22 futamon 146 ponttal verte a második helyezett Leclerc-t, ez 9 ponttal kevesebb, mint 2013.ban a Vettel-Alonso különbség 19 futam teljesítése után. Magyarul Vettel anno hatékonyabb volt, mindössze egyszer esett ki, a holland két alkalommal. Vettel 13, Verstappen 15 versenyen lett első, ezt nem hiszem, hogy hamar megdöntené bárki.

- Csapatszinten 205 ponttal verték a Ferrarit, míg 2013-ban ez 236 pont volt. Verstappen hihetetlen dominanciája is kevés volt ennek a két csúcsnak a megdöntéséhez - ez persze nem von le semmit az érdemeiből. Ez inkább azt jelenthetné, hogy az idei szezon "kiegyensúlyozottabb" volt: mind a két évben 5-5 pilóta volt, aki szerzett legalább egy győzelmet, pedig 2013-ban Mark Webber egyszer sem szerzett futamgyőzelmet. A másodhegedűsök Webber és Pérez is 3-3 alkalommal esett ki, ezen tehát nem múlt. A Ferrari 9 kiesése ellenére 39 ponttal verte a 3. Mercedest, ez nem éppen meggyőző fölény, de a betlik mellett mindenképp őket dicséri. A nagyobb probléma az, hogy a Red Bull hatalmas előnye mögött a Ferrari és a Mercedes nagyjából hasonló pontjai után a többiek borzalmasan le vannak maradva: a Merci mögött az Alpine 342 ponttal maradt le... 2013-ban legalább a Mercedes-Ferrari-Lotus trió a Red Bull mögött 360-354-315 pontokkal végzett, mondhatni hasonló teljesítmény, de az utánuk következők nem nagyon rúgtak labdába, ahogy idén sem, az 5. McLaren és a 6. Alfa-Romeo között 104 pontnyi különbség van.

- Szigorúan a kieséseket figyelembe véve Verstappen 2 kiesése 50 pontjába került, Leclerc 3 nullázása 75 pontba, ez tehát nem magyarázza a 146 pontnyi különbséget, a Ferrari stratégiai hibái és az autó teljesítményének visszaesése már annál inkább: Verstappen két kiesése mellett mindössze kétszer nem fért fel a dobogóra, Leclerc 3 kiesése mellett 8 alkalommal, ezeken a futamokon is nagyon sok értékes pont szóródott el, többségében a rossz taktika, az autó teljesítménye miatt, kisebb részt Leclerc vezetői hibája miatt, emlékezetes az Imolában becsúszott hibája, csak a 6. lett a dobogó helyett.

- Talán jó hír, hogy mindenki szerzett legalább 2 pontot idén (kivéve a két versenyre beugró Hülkenberg), ez jelenthetne némi kiegyensúlyozottságot, de nem: a top 3 csapat tagjai között is borzalmas különbségek vannak, de a 6. Hamilton és a 7. Norris között is van 118 pont. Mindebből szerintem az következik, hogy egy domináns csapatot sokkal inkább segít a pontrendszer, mint 2010-előtt a kevesebb pontok mellett. Magyarul, ha technikai szabályok esetleges megváltoztatásával nem lehet egy domináns csapat szarvát letörni, akkor érdemes lenne a pontrendszert átvariálni. A mostani pontokkal a győztes mindent visz, a hatalmas pontkülönbségek már bőven a zárás előtt kihirdetik a bajnoki címet, a mezőnyre pedig demoralizálóan hat. Természetesen van példa arra is, hogy jóval szerényebb pontozással is agyon lehet verni a mezőnyt, érdemes a Schumacher érára visszatekinteni, abból is a 2002-es szezonra: 17 versenyen 10-6-4-3-2-1 pontozással MSC 144, míg Barrichello csak 77 pontot szerzett, a harmadik Montoya csak 50-et... Ennél tökéletesebb szezon nincs, előtte sem volt és utána sem talán, MSC minden versenyen a dobogón végzett, 11-szer első, 5-ször második és egyszer 3. lett, a Ferrari csapatcímébe az is belefért, hogy Barrichello 5(!) alkalommal is nullázott, valamint kétszer a dobogót sem érte el.

Összegezve: sajnos nagyon hamar eldőlt a VB címek sorsa, ha nem is matematikailag, de érdemben igen. Az FIA-n múlik, hogy ezt tartósítják-e 2025-ig, vagy elébe mennek az újabb unalmas éráknak.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.11.20. 17:10:09

Még egy utolsó lapáttal is rá tudott tenni a Red Bull az idei dominanciára. Nekik biztosan nem maradt hiányérzetük 17 győzelem, illetve az egyéni és konstruktőri bajnoki címek behúzása mellett. Megérdemelték.
Mi nézők is megérdemeltünk volna kegyesebb szezont, de persze nem zárulhat minden év a 2021-eshez hasonlóan. Hosszúra nyúlt, és közben hamar lefutottá vált, ami hálátlan párosítás.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.11.15. 18:15:14

@gyorgyh74: Jegyezzük meg, hogy a Mercedes és a Ferrari között sem leküzdhetetlen az a 19 pont, és látva a vörösök idei DNF mutatóját, fordulhat a sorrend. Valóban csak az Alfa Romeo van mögöttük.
Közben olasz forrás szerint megpendítették Binotto távozását, Vasseur érkezhet a helyére.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.11.15. 14:17:30

@MRNN_F1:

Az a helyzet, hogy a printfutamot nem láttam, míg a versenyt addig néztem, míg Leclerc beleállt a falba, aztán hangos üvöltözés közben kikapcsoltam a tévét a p.csáb@ :)

Azóta megnéztem az összefoglalót persze. A végeredményt tekintve egyik szemem sír, a másik nevet: nevet, mert Russel ezzel a győzelemmel nálam végkép bebizonyította, hogy jobb, mint Hamilton. Lehet ezzel vitatkozni, de a teljes szezonra figyelemmel ezt kell mondjam. Russel 25 ponttal vezet Hamilton előtt, ezt nem fogja behozni, tényleg valaminek nagyon félre kell mennie, hogy Russel hátrébb végezzen a végén. Továbbá Russel 3 alkalomtól eltekintve mindig a top 5-ben végzett, ez Hamiltonnál 6 alkalom úgy, hogy mind a ketten kiestek egyszer-egyszer. Nevetek azért is, mert a Ferrari most végre versenyképes volt, még úgy is, hogy Leclerc szó szerint a falból jött vissza, ha nem tudta volna befejezni a versenyt, idén ez lett volna a 10. vörös nullázás valamelyik autójukkal. Pedzegettem már, hogy ez a mutatójuk majdnem a legrosszabb a mezőnyben, tán csak az Alfa Romeo van mögöttük, és ennyi pontot elszórni soha nem lehetett büntetlenül. Ehhez képest még mindig van esély az összetett és az egyéni második helyekre is, nem mintha a statisztikusokon kívül mást érdekelne a VB címekről lemaradók listája...
A másik szemem meg sír, mert a Red Bullt csak 1-2 pályán lehetett úgy igazán megfogni, látványosan szenvedtek Ausztriában és itt is a versenykörülmények közt...

Pérez: Nem érzem egy szinten Verstappennel, de ettől nem kellett volna nyilvánosan megalázni. Van esély arra, hogy megromoljon a viszonyuk, VB esélyes és favorit istállóknál soha nem jó nagyon önérzetes másodpilótát alkalmazni, mert előbb-utóbb balhé lesz a vége.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.11.14. 19:05:06

Mattia Binotto még a Magyar Nagydíj előtt: Nem lehet, hogy a Red Bull mind a tíz hátralévő futamot megnyerje.
Hát tényleg nem.
A vasárnapi verseny még a sprintet is felülmúlta, a csapatutasításban nem részesülő Leclerc és Perez pontegyenlőséggel rajtolhatnak a szezonzárón. Jó lenne, ha addig inkább az új győztes és nem Perez véletlenül csak most felröppent, monacói időmérőn történt talán szándékos keresztbeállása lenne a legfőbb téma.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.10.31. 17:52:09

Még ilyen rossz mexikói futamot! Nekem csalódás. Nem zavar, hogy a pálya visszatérése óta Verstappen nyert hétből négyszer, mindegy, fogjuk az idei unalmat az új autókra.

@gyorgyh74: Olyan sokszor írtam, hogy minden dominancia egyre erősebb, hogy idén betalált, újabb elképzelhetetlen rekordok is megdőltek.

Érdekes ez a szélcsatornás gondolat, és nem is lenne egyedülálló. Pár éve a kisebb csapatok is inkább "nem siettek" a szezon végi pár futamon, csak hogy minél kevesebb pénzzel kelljen hozzájárulniuk a következő évi nevezési (?) költségekhez. Bár kétlem, hogy csupán a szélcsatornában eltöltött időn múlik, hogy milyen formában kezdik a következő szezont.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.10.31. 10:21:04

@MRNN_F1:

"53 az a 63 pont a vörösök és a Merci között"
Ami már csak 40 pont, ha így megy, a 3. hely lesz meg csak a Ferrarinak, mint csapatnak. Habár, ha azt nézzük, hogy így több szélcsatorna idő jár majd nekik, lehet nem fogják erőltetni a 2. helyezést. Hisz ez az év már réges-rég eldőlt, elment.

Vagy ki tudja? Ha a sormintát nézzük Hamilton helyezéseinél, most egy nullázás jön: a francia és a magyar GP-n egymás után szerzett "ezüstérmet", aztán Belgiumban nulla pontot, most ugye az USA és Mexikó pályákon második hely, jön a brazil GP, jön a 0 pont? :)

Vettel 2013-as 9 győzelmes szezonvégi sorozata nem lesz meg Verstappennek idén, de a pontkülönbség közte és a végén második helyezett pilóta között még elérheti a 2013-as 155 pontot. Jelenleg 136 pont, kis szerencsével összejöhet a 155 pontnyi különbség. Így is demoralizáló az előnye, bár nyilatkozta, hogy nem érdeklik a csúcsok megdöntése, ezt nem hiszem el. Minden arról szól az F1-ben, hogy csúcsokat kell dönteni. Ha adott a technika és a pilóta, ha ez a csomag kitart évekig, akkor rá fog menni, mert ezt diktálja az emberi természet. Ebből következően idén az lesz a célja, hogy megsemmisítsen mindenkit a mezőnyből, hogy érezzék a közvetlen ellenfelek a "törődést", ezzel olyan pszichológiai előnnyel fordulhat a 2023-as évadra, amit butaság lenne nem kihasználni. Ahogy állnak a dolgok, nem vagyok biztos abban, hogy a RB-t érintő pénzügyi és szélcsatornás büntetések nagyon vissza fogja őket vetni jövőre. Ergo, ha a FIA nem hoz új köztes szabályokat, akkor 2025-ig egy elég sima Verstappen éra van kialakulóban: 2021-22-23-24, mint Vettelnél annak idején. Sőt, jelenleg másolja is a németet, a 21-es utolsó körös győzelmet egy nagyon sima 22-es VB cím követte, jövőre talán Leclerc vagy Russel megszorítja majd, hogy aztán 24-ben megint nagyon sima legyen a szezonja. Persze ez csak találgatás meg "jóslás a kávézaccból"...

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.10.24. 20:10:48

@MRNN_F1:

Javítok, 53 az a 63 pont a vörösök és a Merci között

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.10.24. 20:07:52

@MRNN_F1:

Hát igen, a Ferrari számára ez egy elég szerencsétlen szezon. Azt hiszem 4. alkalommal fejezte be már az első körben Sainz az aktuális hétvégét, a hat hétvégi nullázáshoz Leclerc még hozzáadott 3 db-ot, azaz ketten 9x estek ki. Beszédes, hogy a Red Bull két pilótája 5, a Mercedes összesen 2(!), de pl. a McLarenes Norris és Ricciardo is összesen csak 3 alkalommal nem fejezte be a versenyt. Így nézve, de bárhogyan is nézve borzasztó nagy szám a 9 alkalom, ehhez képest stabilan a második a csapat, 63 ponttal mennek a Merci előtt.

A büntetések: nagyon is meg kellene reformálni, hogy Wéber Gábor kedvenc kifejezésével éljek, konstanssá kellene reformálni a büntetési tételeket. Tényleg vicc, hogy Alnosót ilyen szinten büntették meg szinte a semmiért (ok, a tükör akár balesetet is okozhatott volna, de nem okozott), míg Russel kiütött egy versenyzőt. De mondhatnám a HAAS-t is, ebben a szezonban párszor kihívták olyan sérülések miatt az autóikat, amik miatt más (top csapatos) pilótát meg sem szólítanak. Nem konzekvensek és nem igazságosak a büntetések, emiatt jogos a más hátrányt szenvedő pilóták panaszai.

Szerintem most már tisztán látszik, hogy ez az év Verstappené, mindenestől. Az is tiszta, hogy Pérez nem játszik mellette, és ez kicsit hasonlít a HAM-BOT felállásra. Bár a Mercinél éltem a gyanúval, hogy talán nem 100%-ig ugyanaz a két autó, de így utólag azt kell mondjam ekkora volt a különbség az angol és a finn között, ahogy most is ekkora a különbség a holland és a mexikói között. És ez valamilyen szinten félelmetes, mert ha ez állandósul, akkor ismét egy hosszú nyerőszériának leszünk tanúi, akár évekig is. Lássuk be, ezzel a csomaggal Verstappen legyőzhetetlen, mindegy honnan indul, mindegy milyen az idő, az is belefér, hogy a boxban időt veszítsen.

Nem tudom jövőre mennyiben lehet az idei technikát fejleszteni, de az biztosan látszik, hogy ha a RB marad ezen a szinten, a Ferrarinak megbízhatóbbnak, okosabb taktikusnak és sokkal "gumibarátabbnak" kell lennie, a Mercinek meg sokkal nagyobb tempóra lenne szüksége. A többieket nem érdemes vizsgálni, szerintem nem ér el akkora ugrást egyetlen csapat sem az üldöző hetesből, hogy felérjenek a vezető hármashoz.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.10.24. 18:51:24

Nem is Sainz lenne, ha nem történne vele valami kulcsfontosságú helyzetekben. Ez volt az idei hatodik (!) kiesése, ebből nem is tudom mennyi, ami rögtön az első körben esett meg vele.
Féktávon bemozdulásért és a másik megröptetéséért +3 rajthely a következő futamra, míg lerepülő tükörért +30 másodperc büntetés? Nem valami arányos. (Miből rakták össze az ALpine-t?)
Hamilton mindent megtett az idei első győzelméért, de egy olyan gyors autó győzte le, mint amilyet éveken keresztül vezetett.

A rajtot leszámítva az első safety carig vonatos videókat is mutathattak volna.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.10.22. 18:49:44

Azt hittem, rosszul látok...miért versenyhétvégén kellett gumitesztet végezni???

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.10.16. 09:13:16

@MRNN_F1:

"Leclerc-nek hibátlan Ferrari taktikával és jól működő autóval is kihívás lett volna végig küzdelemben maradni"
Ez a lényeg, hogy kihívás lett volna, mind Leclerc ÉS mind Verstappen részéről. Hibákat a Red Bull is elkövetett, tehát egy megbízhatóbb Ferrarival és kevesebb taktikai melléfogással kb. egy szinten lett volna a két pilóta - magyarul igazi kihívás lett volna a kettejük számára a másik legyőzése.

Ezt várom jövőre, hogy kik lesznek a VB esélyes versenyzők, az nagyjából előre fixálható, nagy meglepetésekre nem számítok. Verstappen nagyságrendekkel jobb a társánál, ahogy Leclerc is lényegesen előtte van Sainznak. Ha a Mercedes feltámad, az csak jót tehet a sportnak, náluk most is azt gondolom, hogy Russel megeszi Hamiltont ideális körülmények között.

Sajnos a többiekben nem látom azt a fejlődési potenciált, hogy felérjenek az első hármasra. A jelenlegi állapotot figyelembe véve az első három istálló között is hatalmas különbségek vannak az összesített pontszámokat figyelembe véve. Hogy Alonso felhúzza-e majd az Aston Martint, vagy esetleg az Alpine támad fel a távozása után, hát ezek erősen kérdőjeles dolgok. Persze nagyokat lehet mondani, előre inni a medve bundájára, de ismerjük, hogy a múltban mi lett a vége a nagy fogadkozásoknak. Persze ki nem zárom, de nagy pénzben most se tennék erre. A többieknek csak epizódszerepek jutottak, de az a helyzet, hogy eddig a pontig idén egyedül Lando Norris szerzett egy dobogót, rajta kívül csak a RB-Ferrari-Mercedes pilóták pezsgőztek, pedig káoszos futamokból nem volt hiány, ahol lehetett volna a kicsiknek is eséllyel vitézkedni.

Jövőre ülést kap Nyck de Vries a Red Bullnak köszönhetően, de ő az Alfa Taurinál nem hiszem, hogy nagyon beleszólhatna a dobogóért folyó küzdelembe. Azt sokan elfelejtik, hogy az "ifjú" holland másfél évvel öregebb Verstappennél, és hat szezonnyi F1 tapasztalattal is mögötte kullog. Értem én, hogy most a RB pilótakeltetője nem termel igazi tehetségeket, de nem vagyok benne biztos, hogy de Vries jó választás, abban meg végképp nem hiszek, hogy valaha is legyőzi Verstappent - akkor sem, ha valami csoda folytán egy csapatba kerülnek.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.10.09. 13:33:33

@gyorgyh74: Legalább most nem órákkal leintés után hirdettek végeredményt, bár Gasly csak később kapta meg a büntit a gyorshajtásért. Ha már itt tartunk, a szervezés is kaphatna valamit a beavatkozó jármű pályára küldéséért...

Megérdemelte Verstappen, alig hibázott, a tavalyinál is jobb formát mutatott. Leclerc-nek hibátlan Ferrari taktikával és jól működő autóval is kihívás lett volna végig küzdelemben maradni. Sokat tett a Ferrari az újabb vereségért.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.10.09. 12:27:28

@MRNN_F1:

Nem láttam a futamot, hajnal 3 körül kerültem ágyba és nem akaródzott felkelni reggel :)
Az eredményről nyilván értesültem közben, és persze a főbb történésékről is. Az előző posztom utolsó bekezdése most is áll, úgy mint versenybíráskodók töketlensége és az SC fázis alatti dolgok.
A lényegen nem változtat persze ez sem, elismerésem a Red Bullnak és Verstappennek, megérdemelt a kettős VB cím, ennyivel a vége előtt is. Lássuk be, a spanyol nagydíjtól kezdve meg volt pecsételve Leclerc sorsa, tényleg az volt csak a kérdés, mikor lehet a hollandból kétszeres bajnokot avatni. Abban bízom, hogy jövőre sokkal élesebb csata lesz a dobogókért, sokkal több kerék-kerék elleni küzdelem és az utolsó versenyig legyen 2-3-4 pilótának esélye a VB címre. Mert ha marad a RB-VER dominancia, akkor köszöntök mindenkit a Hamilton 2.0 érában...

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.10.09. 10:32:45

Nagyon hiányzott a tavalyi után még egy vitatott bajnokavatás.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.10.03. 10:43:12

@MRNN_F1:

Most megnézhettük "kicsiben", milyen az, amikor a Red Bull nincs a helyzet magaslatán:
- rosszul kiszámolt üzemanyag az időmérőn,
- Pérez-t nem figyelmeztették kellőképpen az SC fázis alatt követendő szabályokra, bár ennek következményei nem voltak katasztrofálisak a mexikói helyezésére.
Talán már lazábban veszik a szezon végét, franc se tudja, vagy megzavarták a csapatot a költségtúllépéssel kapcsolatos pletykák, majd kiderül (vagy nem), de ha van valami, amit egy élcsapatnak tudnia kell: soha nem szabad kiengedni, mindig 100% kell a csapattól és a pilótáktól is.

Pérez 5 másodperces büntetése jogosnak nevezhető, bár emlékeimben más pilótáknál mintha lett volna ennél durvább (áthajtásos büntetés), meg enyhébb is, szóval nem tudom, minden eset más.
Átmeneti gumin Leclerc csak követni tudta az elsőt, komoly esélye előzni nem volt, valószínű a kiállásokra koncentráltak, hogy abból lehet majd profitálni, de ez a millió SC meg VSC miatt nem lehetett opció. Szárazabb pályán már meg tudta szorongatni pár kör erejéig, de láttuk Verstappennél vagy Hamiltonnál is, hogy nem lehetett reálisan előzési pozíciót találni, aztán meg vége lett a gumiknak is.
Leclercnek muszáj fejlődni, hiába az egykörös tempó, amiben idén jól vitézkedik (9 pole, VER-7, PER-RUS-SAI 1-1 pole), ha ezek nem váltódnak át erős pontokra: csak két pole-ból lett 1. a verseny végére. A rajtjain is kell csiszolni, a gumikezelés sem az erőssége, de valószínű ennek inkább az autó az oka. Továbbá egy hangyányival lehetne magabiztosabb, ebben Verstappen szerintem erősebb nála, igaz a holland 2015-ben kezdett, Leclerc csak 2018-ban, három szezonnyi tapasztalat azért nem kis különbség. Sainz meg... hát ahogy tippeltem a szezon elején, Leclerc mellett nem fog sok babér teremni neki.

Lenne néhány javaslatom az FIA-nak is:
- meg kéne - de nagyon - erősíteni a versenybírói posztokat, hogy ne órákkal a verseny után legyen hivatalos végeredmény,
- SC fázis alatt az első adandó alkalommal meg kellene állítani a versenyt és állórajttal kellene újraindítani: nincs széthúzott mezőny, nincs maximum 10 autónyi követési távolság, stb, de lenne több izgalom,
- Sokkal inkább egyértelműsíteném a költségsapka szabályait, mert akkor elkerülhetők lennének a most kipattant pletykák és az általuk kiváltott indulatok is.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.10.03. 09:32:59

Élőben csak szöveges közvetítésen keresztül, majd az esti ismétlésre kapcsolva felvételről is letudtam.

Nem hazudtolta meg magát a 2019 után visszatérő pálya, és a csata sem lefutott még....
... az egyéni második-harmadik, valamint a konstruktőri negyedik-ötödik (és a utolsó három csapat) év végi helyezései között.
- elmaradt a bajnokavatás, Verstappen búcsúzott a győzelmi sorozatától
- Pereznek nem kellett megvárnia, hogy a Ferrari eltaktikázza magát, már a rajtnál élre tudott állni
- Miami óta ez volt az első kettős dobogó a Ferraritól
- a Mercedesek közül Russellnek volt balszerencsésebb hétvégéje, de Hamilton sem lehet elégedett: 3. helyett csak 9. helyen végzett
- az Alpinok kiesése előnybe hozta a kivételesen nem csak Norrisszal pontokat gyűjtögető McLarent

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

gyorgyh74 2022.09.12. 20:10:38

@MRNN_F1:

A Tifosi már csak ilyen... szerintem nagyobb részt a hollandot fütyülték ki, de mindegy is.
A versennyel kapcsolatban: sajnos ismét nem tudtuk meg, mi lett volna, ha összecsap LEC és VER. Számomra teljesen értelmezhetetlen volt 40 körrel a vége előtt kereket cserélni, még akkor is, ha azt lehetett gondolni, hogy a VSC miatt ez nem jár jelentős időveszteséggel. Megint csak rá kellett volna nézni a körszámlálóra és nem belemenni ilyen borzalmasan elfuserált "taktikázásba". Ráadásul a VSC fázis se jött ki optimálisan, de ha ki is jött volna, a végeredmény ugyanez lett volna. Lehet, sőt valószínűleg megelőzte volna akkor is a holland Leclerc-t, hogy ha azonos stratégián maradnak, de akkor legalább a pályán dőlt volna el a csata. Csak halkan teszem hozzá, hogy Verstappent nagyon szeretheti Fortuna mostanában, mert minden körülmény őt segítette most is. Például Norris beragadása a rajtnál azonnal 3 pozíciót hozott neki. Nem csak a sima győzelmek terén kezd hasonlítani a hamiltoni érára ez az év, hanem Hamilton mákjából is sokat örökölt Verstappen. Hozzáteszem, ez semmit nem von le az érdemeiből.

A legnagyobb problémám az, amit fentebb pedzegettem, hogy az év eleji 2-3 LEC-VER csatát leszámítva nem volt más izgalom az élen, nem öldöklő küzdelem döntötte el ezt a szezont, hanem nagyrészt a Ferrari technikai hibái, stratégiai baklövései (és igen, Leclerc is hibázott), amit a Red Bull és Verstappen köszönt szépen.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2022.09.11. 17:13:57

Nem vagyok benne biztos, hogy Verstappennek szólt a fujjolás.

Bejegyzés: 2022-es szezonkibeszélő
süti beállítások módosítása