A bajnokság megint nyitott - Ausztria 2015
A szezon első felének végére állandóvá vált az elégedetlenség, a kiszállással fenyegetőzés, a motorszállító cseréjének lebegtetése és a magyarázkodás. Négy motorgyártóból kettő bajban, egyik látszólag optimista, a másik már látszatra sem adva morgolódik. A rajtrácsot meghaladó büntetéseknek köszönhetően a kvalifikáció lassan értelmét veszti. De! A világbajnokság ismét nyitott, igaz, kizárólag a Mercedes párosának. Következzen az Osztrák Nagydíj vázlatos összefoglalója.
„Powerlessed” by Honda:
- pénteken a hatodik motor is megállt Alonso alatt
- a Honda megjelent fejesei előtt mindössze hét kör alatt véget ért a verseny
- Alonso az újabb DNF miatt már Bahrein óta nem ért célba
- a hozott újítások (szárny, rövidebb orrkúp, motor) egy része összetört
- a 25-25 rajthelyes büntetéssel sikerült rekordot felállítaniuk
Melyik éve jobb Alonsónak? 2001 vagy 2015? A mérleg állása nyolc futam után itt olvasható.
Renault motoros csapatok:
- a maradék húszhelyes büntetésen a Red Bull pilótái osztoztak egyenlő arányban
- nem kérnek a Ferrariból, és a Mercedes eleve nem szándékozik motort biztosítani nekik
- Ricciardo 51 kört ment lágyakon
- minden versenyzőjük körhátrányban ért célba
- Sainz DNF, Kvyat nem szerzett pontot
Raikkönen fail:
- állandósuló káromkodás a rádióban
- kezd kínos lenni a rajongóinak is, elég megnézni a hozzászólásokat
- elsőkörös baleset: ott sem magában kereste rögtön a hibát
- ő akarta, hogy veszélyesebb legyen a F1
- ebből menesztés lesz: Mennyire (nem) jó Raikkönen?
Mercedes:
- 10 pontra csökkent a távolság Hamilton és Rosberg között
- ezúttal Rosberg nyerte meg a versenyt már a rajtnál
- Vettel reakciója az újabb Mercedes egy-kettőre: How surprising…
- a The Times így fogalmazott: „Hamilton úgy hajtott át a bokszból kifelé jövet a fehér vonalon, mint egy megzavarodott, bevásárolni igyekvő sofőr.”
Egyéb:
- a Ferrari boxhibája miatt megint elúszott egy dobogó, lemaradásuk rögzülni látszik
- Vettel és Massa megint jót mentek
- Maldonado - Verstappen crashkid párbaj
- féltávnál már csak tizennégyen voltak
- az utolsóként célba érő Merhi elhozta a Manor idei legjobb helyezését
- tavalyi Manor > idei McLaren
- a Le Mans győztes Hülkenberg hatodik helye a Force India idei legjobb eredménye is egyben
- a hatos szám bűvöletében maradva Massa a 2015-ös év hatodik dobogósa
Vannak gondok rendesen.
Kép (Red Bulletin)
(Csak akkor szólj hozzá, ha megy káromkodástól és személyeskedéstől mentesen is!)