Eső és könnyek áztatták a Brazil Nagydíjat

Max Verstappen egyesek szerint megmentette a háromórásra nyúlt Brazil Nagydíjat. Lewis Hamilton könnyűnek nevezte a győzelmét. A kieső Felipe Massa sírva búcsúzott hazai közönségétől.

Kép

Vigyázat, szokásosnál is töményebb Vitriol.

10 perc késés → SC → Marcus Ericsson autótörése → SC → Némi verseny → Kimi Raikkönen szinte azonnal összetöri a célegyenesben → Piros zászló → SC, füttykoncert a nézőktől → Piros zászló, és még csak a 29. kör → SC → Maradék verseny → Hypestappen, „akit beledobtak a Forma-1 állóvizébe” – by Szujó Zoltán.

Ez volt a 2016-os Brazil Nagydíj. És Felipe Massa nagy jelenete, amikor nem csak az eső áztatta a pályát.

Esett.

Sokszor és változó intenzitással.

De nem annyit, mint 2003-ban.

Akkor még nem a Pirelli gyártotta az esőgumikat.

Kép

Sokan összerezzennek, ha a Pirelli-érában esik az eső, mert az idei Brit Nagydíj óta szinte egyet jelent a gyűlölt biztonsági autós rajttal. Csak 2017-től lép életbe a még nyáron hozott változás, de még utoljára ellőttek nekünk egy SC-os rajtot. De csak a rajt tízperces elhalasztását követően. Érdekes volt megfigyelni a csapatok és versenyzők közti érdekellentéteket a körözgetés alatt. Egyesek szerint minden oké a vízen úszó pályán, mások szerint nem. A Brazíliában csak tizedik próbálkozásra diadalmaskodó Hamilton csak a SC vizét kapta az arcába az élen, nem a mezőnyét. A második piros zászlós szakasz után nem sokat adtam annak, hogy mind a hetvenegy kört látjuk, akár SC mögött, akár élesben. Végül belefért a futam a 2012-es 2011-es Kanadai Nagydíj miatt meghozott időkeretbe, miszerint egy verseny a megszakításokat beleszámítva sem nyúlhat négy óránál hosszabbra.

Tehát Bernd Maylander és egy utcai Mercedes töltötte a második legtöbb kört az élen. A bajnoki esélyeit életben tartó Hamiltont intették le elsőként, aki a verseny elején még arra panaszkodott, hogy semmit sem lát, aztán részéről minden rendben, végül kifejezetten könnyűnek nevezte pályafutása ötvenkettedik győzelmét. Nico Rosberg köszöni szépen, nem kér a támadásokból, miszerint ő csak a kényelmes második helyekre játszik és esze ágában sincs küzdeni. Tizenkét pontra csökkent a különbség közte és Hamilton között (utóbbi legyen hálás a versenyirányításnak, hogy nem fél pontokat osztogattak), és ha a német élete versenyét futja két hét múlva, akkor is céltábla lesz. Unalomig rágott téma. Mindenki koncentráljon a saját kedvencére,

CSAK NE ÉLŐ ADÁSBAN, AMIKOR KÖZVETÍTENI KELLENE, NEM PEDIG RAJONGANI.

A kommentátor páros otthon áldozzon a Verstappen-szentélye előtt, ahogy a magukat hírportálként meghatározó, a függetlenség látszatára se adó, valójában rajongói klubként működő oldalak is.

Verstappen lába elé borul az F1-es paddock.

Egyelőre Rosberg annyira világbajnok, mint Massa! Na jó, kicsit jobban...Hamilton pályafutása egyik legkönnyebb címét bukja el?

SZAVAZÁS: Szerinted Rosberg méltó bajnoka lenne a Forma-1-nek?

Ezt a világbajnoki címet nem Rosberg nyeri meg, hanem Hamilton veszíti el?

Másik témában:

Hamilton nyerte meg a káosz Brazil Nagydíjat Rosberg és az “isteni ” Verstappen előtt! TE JÓ ÉG?! MI VOLT EZ A VÉGÉN MAX-TŐL?

Azért amikor a Mercedes inkább Maxről áradozik, mint Rosbergről... hm...

Ezt a Verstappen gyereket az égiek küldték közénk... Hihetetlen, amit művel!

VERSTAPPEN! KI VAGY, MI VAGY TE?! FÉRFI! EMBER! VERSENYZŐ! ROSBERG?! [nem én nyomtam be a capslockot]

Etc.

Ilyet én is tudok. Sőt, inkább nem tudok, mert ez égő. Nem vagyok független, de legalább nem nevezem magamat hírportálnak.

Kép

A Forma-1-től év végén elköszönő Massa összetörte az autóját. Nem tudom, hová lehet még fokozni az ilyen pillanatokat a tényleges búcsúfutamán:

Kép

Kép

Kép

Obrigado, Felipe!

Így örült a másik Felipe (Nasr) annak a két pontnak, amivel megmentette a Saubert attól, hogy 2014 után ismét nullázzanak.

A káosz zanzásítva:

A pénteken operatőrködő Fernando Alonso egy pontot szerzett a McLaren 800. versenyén.

Romain Grosjean már a rajtrácsra vezető bemelegítő körön odacsapta az autóját.

Versteppen nem volt „Sennai” vagy legendás. Csak mindenkinél frissebb gumikon haladt.

Szerintem leszorította a Mexikóban is miatta szívó Sebastian Vettelt a pályáról.

Amikor túl sokat kap, utána szokott hibázni.

A verseny ettől még nem volt jó. Nekem.

A Pirelli gyártson működő esőgumit.

A blogger bevette a nyugtatóit, kommentelj mást.

Nem, nem szurkoltam Hamilton kiesésért sem.

Jöhet a szezonzáró.
Kép

Ez történt tavaly, ami a valaha volt legrosszabb Brazil GP lehetett.

Ez még mindig a Vitriol. A Facebookon is.

(Csak akkor szólj hozzá, ha személyeskedés és káromkodás nélkül is megy. A Verstappenesek különösen ésszel legyenek, köszönöm.)