Egyesek és kettesek
Sebastian Vettel könnyedén megnyerte a húsvéti trófeavadászatot. A bajnokság érdekében máris csapatutasítást alkalmazott a Mercedes, aminek Valtteri Bottas látta kárát.kép
Negyvennégy. Ez most nem Lewis Hamilton rajtszáma, hanem Vettel győzelmeinek száma, aki ezennel kiegyenlítette a tavalyi felvezető körös elfüstölését.
A német pontegyenlőséggel érkezett, és hét pont előnnyel távozott a sivatagból, holott döcögősen indult a Ferrari hétvégéje: pénteken mindkét autót kikezdte a hőség. Kimi Raikkönen rajongói nem adták alább az egy héttel korábbi színvonalat, visítottak, mémeket gyártottak és mocskos Ferrariztak. A második edzésen aztán Vettelnek is félre kellett húzódnia, érdekes, akkor senki sem gyártott összeesküvéseket direkt hátráltatásról, kétféle autóról, stb. Bár nem ugyanott jelentkezett a probléma, szombatra mindkét versenyzőnél motort cseréltek. Vettel csalódott volt az időmérőn mutatkozó hátrányuk miatt, míg Toto Wolff Mercedes csapatfőnök mást gyanított: szerinte a Ferrari nem is akarta megnyerni a kvalifikációt, különben is, a vörösöknek kedvez a meleg.kép
Nagy valószínűséggel még vagy tucatszor fog a két Mercedes és Vettel indulni az élről, csakhogy a harmadik időmérőn Bottas-Hamilton sorrend született, melyet érthetetlen magyarázkodás követett. Wolff sietett kijelenteni, hogy nincs feszültség a pilótáik között. Niki Lauda tovább ment, szerinte idén két normális versenyzőjük van. Mi szükség volt minderre? Egy: sosem vettem komolyan, ha azt mondták, minden rendben a pilótáik között, kettő: miért kellett belerúgni Rosbergbe? Bottas mérlege háromból három első sor és két dobogós helyezés, miközben (az edzéseket nem számítva) egyetlen egyszer végzett Hamilton előtt, azt is időmérőn. Kár úgy tenni, mintha szabad lenne köztük a verseny. Most, hogy Ausztrália után másodjára is kikaptak a Ferraritól, nyíltan véget ér a sosem volt egyenlőség. Tehát a normális = engedelmes kettesszámú. Hiába hangoztatta azt Bottas, hogy a csapatutasítás a legrosszabb, amit egy versenyző hallhat, ettől még ellenkezés nélkül megtette, amire kérték. A véleménye az arcára volt írva.kép
Raikkönen miatt a Ferrari majdnem félgőzzel megy, a Mercedes pilótái pedig rendre dobogón végeztek, ami a konstruktőri cím szempontjából tökéletes. Viszont idén kívülről, egy másik csapat felől érkezett az egyéni kihívó. Túl nagy a tét. A Ferrarinál is láthattunk elengedést a futamon, mégsem ugyanaz a szituáció, hiszen Raikkönen önmaga szerint sem hozza az elvártat. Bottas legalább része az élmezőnynek. Most, hogy mindkét pontversenyben a Ferrari vezet, a hátralévő tizenhét futamon sem várható éles csata a két ezüstnyíl között. A verseny után azt mondták, hogy MÉG nem akarják kettessé fokozni Bottast. Hétfőn ugyanez már átgondolják címszóval jelent meg. Szó sincs jövő időről, ezt már akkor átgondolták, amikor januárban Bottast választották.
Mi kellett a harmadik helyről rajtoló Vettelnek a győzelemhez?
- az első kanyarban megelőzte Hamiltont
- a Ferrari felülmúlta a Mercedes stratégáit
- jól jött ki a biztonsági autós fázisból
- visszaverte Bottas támadását
Mindezt a verseny első negyedében. A Mercedes nem reagált rögtön Vettel kerékcseréjére, és mindkét autójukat a Safety Car alatt, ugyanabban a körben hívták be. Hamilton kétszeresen is rosszul járt: előbb befékezett Daniel Ricciardo előtt a bokszutca vonala előtt, amiért később öt másodperces büntetést kapott, majd meg kellett várnia, amíg Bottas végez a kerékcseréjével. A brit a következő kiálláskor letöltötte a büntetését, ami el is vett a győzelmi esélyéből, meg nem is. Bottas egész végig túlkormányzottsággal és a helytelenül beállított guminyomással küszködött. A tempókülönbség miatt Hamilton simán megelőzhette volna, mégis egyszerűbb volt utasítani a finnt. Vettel nem nézte ölbe tett kézzel a Mercedesek helycseréjét. Sőt, a mérnökével folytatott rádióbeszélgetésből kiderült, hogy a Ferrarinál is számítottak erre a lépésre. Akkor fogyott volna el Vettel előnye, ha hibázik, vagy ha Hamilton kilenc körön keresztül folyamatosan egy-másfél másodperccel gyorsabb nála, miközben a lekörözések miatt sem veszít időt. Vettel nem hibázott, nem sétakocsikázott, és a lekörözésekkel sem gyűlt meg a baja.kép
Sokat beszéltek a Red Bullokról a futam előtti héten. Mialatt a fél sajtó Max Verstappen esőben mutatott teljesítményétől ájuldozott, addig Ricciardót szóba hozták a Ferrarival. Ha megalapozott az Olaszországból érkező híresztelés, érdemes ennek tudatában figyelni az ausztrál idei szereplését, például megkap-e minden újítást a szezon vége felé, panaszkodik-e arra, hogy nem fekszik neki a kocsi. Még a B autójuk is messze van, nem hogy az év vége. Vissza a sivatagba. A rajtot követően mindkét RB tartotta a lépést a vezető hármassal. Verstappen Vettelt másolva a külső íven megelőzte a rosszul rajtoló Raikkönent, majd Ricciardót is. A holland szerint ő is Ricciardo is gyorsabbak voltak Hamiltonnál, de már sosem tudjuk meg, igaza volt-e, ugyanis egy körrel a kerékcseréjét követően fékhiba miatt kiesett a versenyből. Ricciardo, aki hiába tekintett optimistán a versenyre, ötödik helynél fentebb nem jutott a lágy Pirellivel.kép
A többiek:
Williams: Lance Stroll sorozatban harmadjára OUT, a bokszból kijövet Carlos Sainzcal nem értették meg egymást, aminek ütközés lett a vége. Felipe Massa a hatodik helyen ismét kihozta az autóból, amit lehetett.
Force India: újabb kettős pontszerzés (7. és 10.)
Toro Rosso: felejthető nullázás. Az időmérőn Sainz alatt megállt az autó a legutolsó gyorskörén, majd a versenyen három rajthelyes büntetést és két büntetőpontot kapott az ütközésért. Danyiil Kvyat hiába csatázott keményen, végül lecsúszott a pontszerzésről.kép
Renault: az időmérőn mindkét autó bejutott a Q3-ba, majd a versenyen Nico Hülkenberg megszerezte az első idei pontjaikat.
Haas: Kevin Magnussen OUT, Romain Grosjean elő születésnapi ajándékként nyolcadik lett
McLaren: Röviden: Fernando Alonso két körrel a vége előtt DNF, Stoffel Vandoorne DNS (el se tudott indulni a versenyen). Bővebben: oltári nagy a baj, amin Alonso Indy500-as bejelentése sem tud segíteni. A spanyol szerint lenyűgöző a Honda gyengesége.
Sauber: Pascal Wehrlein megkésve, de elkezdte a szezont, és majdnem pontot szerzett, Marcus Ericsson öt körrel a vége előtt DNF
(Csak akkor szólj hozzá, ha káromkodás és személyeskedés nélkül is megy!)