Győzelem tojáshéjakon lépkedve

Balesettel végződő kerékcsere után vakmerő taktikára kényszerült a Ferrari, végül sikerült győzelemmel ünnepelnie Sebastian Vettelnek a 200. F1-es futamát. Valtteri Bottas komoly nyomást gyakorolt a végén a németre.  2/2 idáig

Sebastian Vettel: 50 pont (2 győzelem)

Lewis Hamilton: 33 pont (2. és 3. hely)

Valtteri Bottas: 22 pont (8. és 2. hely)

Fernando Alonso: 16 pont (nem tévedés, ő a negyedik az egyéni tabellán)

A Ferrari annak ellenére vezeti konstruktőri bajnokságot, hogy Kimi Raikkönen a bokszutcából sem jutott ki a második kerékcseréje után. Mindössze hárman adták fel a Bahreini Nagydíjat, mind a hárman olyan nevek, akikkel számolni lehetett volna a pontszerzők között: először különböző okok miatt a két Red Bull, majd a szerelőjét magával rántó Raikkönen búcsúzott. A potenciális második-harmadik helyet elbukó finn pontjai máris hiányoznak a konstruktőri bajnokságból.

Az öt előzést felmutató Ausztrál GP-n kiderült, hogy idén is nehéz követni egymást. A bahreini hétvége szombati napjára összehívott csapatfőnöki válságértekezleten sikertelen egyeztetést folytattak az előzések megkönnyítéséről, így sem szélesebb hátsó, és a jelenleginél egyszerűbb felépítésű vezetőszárny sem érkezik jövőre, tehát még a gyári Mercedeseknek is kínosan ügyelniük kell a követési távolság betartására. A melegedés a sivatagba is elkísérte a mezőnyt, ráadásul Hamilton váltója nem úszta meg az ausztrál hétvégét: a brit kapásból mínusz öt hellyel hátrébb várhatta a rajtot. A Mercedes a korábban bevált taktikáját követve csak a pénteki második szabadedzés után osztotta meg a nyilvánossággal, hogy a címvédő autójában váltót kellett cserélni. Háromból két edzésen és az időmérőn Bottas ért el jobb eredményt csapaton belül, és szombaton az elvesztett időmérő után már azt kommunikálta a Mercedes, hogy tempó és egyensúly terén hátrányban vannak a Ferrarihoz képest. Ennyit az idei visszavágásról. Mintha nagyobb lenne a zavar, sőt, most valóságos lenne a zavar a Mercedesnél. Persze csak óvatosan. Még mindig korai pontos jóslatokba bocsátkozni, mi vár ránk 2018 maradék tizenkilenc versenyén.

Miután Raikkönen ismét előrántott egy kifogást, hogy miért nem jött össze a rajtelsőség (most éppen a forgalom miatt), a Mercedesnél már a Ferrari-expressz elhúzásától tartottak. Aztán elhangzott az egyik legvalószínűtlenebb magyarázat, miért bokrosodott meg Max Verstappen autója a kvalifikáción. A Red Bull állítása szerint hirtelen 150 lóerős többlet jelentkezett, a holland pedig nem tudta elkerülni a falhoz csapódást. Vasárnap közvetítés felvezető műsorában többen is örvendeztek annak, hogy a megbüntetett Hamiltonhoz hasonlóan a hibázó Verstappen is a mezőny sűrűjéből rajtol, mert ez garancia a show-ra. Nyilván nem pont arra gondoltak, hogy a holland türelmetlenségében a sajátja mellett hajszál híján Hamilton versenyének is véget vet, miután szokása szerint ott is helyet látott, ahol nem volt semmi. De nem csak a defekt miatt foghatták a fejüket a Red Bullnál. Mielőtt Verstappen csigatempóban megérkezett volna a bokszba, a rajtnál az egyik Toro Rossótól (!) pozíciót vesztő Daniel Ricciardo a pálya szélére kormányozta az autóját. Egyszerűen leállt a motorja. Verstappen problémája nem oldódott meg a kerékcserével, a következő körben ő is feladta a versenyt. Hamilton Mercedese megúszta sérülés nélkül, és mondani se kell, kit hibáztatott az ütközésért. Verstappen verziója szerint természetesen az őt lef*szfejező Hamilton volt a hibás, kérdés az, hogy a Red Bull nagyfőnökei melyik versenyt nézték, és elbeszélgetnek-e a türelmetlenségre hajlamos versenyzőjükkel.

A harmadik helyig felzárkózó Hamilton sokat köszönhetett a három kiesőnek, akik közül legfeljebb Raikkönen jelentett volna némi kihívást, ő is csak azért, mert túl messze volt. A Mercedesek egy kiállásos stratégiát követtek, a Ferrarik eredetileg kettőt. Először Raikkönen autóján akarták kipróbálni a szuperlágyakat, azonban a bokszban súlyos hiba történt: hamar váltott zöldre a kerékcsere befejezését jelző lámpa, holott a bal hátsó gumi még fent volt az autón. Raikkönen erről mit sem tudott, elvégre ilyenkor nem a tükröt kell néznie a pilótáknak, hanem a lámpát. A lábtörést szenvedett szerelő azóta jobban van, és combközépig gipszelt lábbal örülhet Vettel idei második győzelmének. A Ferrari kockáztatott és életbe lépett a „D” terv: Vettelt nem hívták ki kerékcserére, és végül kettővel kört tett meg lágyon, mint Bottas közepesen. Necces volt. Láttunk már utolsó körökben defektet kapó Ferrarikat az elmúlt években, utoljára tavaly Silverstone-ban. A Mercedesnek annyi maradt reménynek, hogy előbb-utóbb elfogynak a Ferrari gumijai.

Az utolsó tíz kör valóban izgalmas volt, ahogy a tartósabb és két körrel frissebb gumikon autózó Bottas tizedről-tizedre araszolt közelebb Vettelhez, aki elhitette mindenkivel, a Ferrarival és az üldöző Mercedesszel is, hogy magabiztosan kezében tartja az irányítást. Nem így volt, csak azért nyugtatta a csapatot a rádión, hogy összezavarja a nyilvános rádióforgalmat hallgató Mercedest, akik hátha rászólnak Bottasra, hogy vegyen vissza, esélytelen megelőznie Vettelt. Előzni a szó szoros értelmében nem tudott, de fenyegető DRS-közelségből hajtotta maga előtt a Ferrarit.

A többiek:

Force India: Esteban Ocon megszerezte első idei pontját, amivel megismételte egy évvel ezelőtti eredményét.

Williams: 2013 óta először állnak nulla ponttal a bajnokságban két fordulót követően.

Renault: Nico Hülkenberg hatodik lett, Carlos Sainznak meg kellett elégednie azzal, hogy sikerült top10-be kerülnie az időmérőn.

Toro Rosso: A futam hőse Pierre Gasly, akit a negyedik helyen intettek le. Először a szabadedzéseken hívta fel magára a figyelmet, majd Hamilton büntetése miatt megszerzett helyéhez eggyel előrébb, az ötödik pozícióból rajtolhatott. Brendon Hartley előzött a felvezető körön, ami tilos, majd a rajt után megforgatta Sergio Perezt. Utóbbiért tízmásodperces büntetést kapott.

Haas: Egyes versenytársaik szinte szóról-szóra megismételték a két évvel korábbi észrevételeiket, mert szerintük gyanúsan jól szerepeltek a kiesésükig Ausztráliában. Bahreinben folytatódott a jó szereplésük, habár az időmérő után nagy különbség mutatkozott a két pilóta teljesítményében. A versenyen Romain Grosjean autója széthullás jeleit mutatta, majd a frászt kerülgette a bokszfalat, amikor a franciának nézeteltérése akadt a pályán Kevin Magnussennel. Nem sok kellett egy újabb kettős kieséshez. Magnussen végül ötödik lett, Grosjean nem szerzett pontot.

McLaren: Évek óta nem álltak ilyen előkelő helyen az összesítésben, ugyanis huszonkét ponttal a McLaren a harmadik a csapatok versenyében. Az időmérőn nem mentek jól, aztán Alonso és Stoffel Vandoorne a 7-8. helyen futottak be, de örömüket árnyalja, hogy Gasly előttük végzett a Hondával.  

Sauber: Csoda történt, a sokat kritizált Marcus Ericssont 2015 óta először intették le pontszerző helyen, mindjárt a kilencediken. Charles Leclerc két kiállással is közel állt a pontszerzéshez.

Ez történt tavaly.

Vitriol a Facebookon

(A képek nem tőlem származnak, és felhasználásukból nem keletkezik anyagi hasznom.)