Visszatért a Francia Nagydíj, de minek
Pingpongozik egymással a világbajnokság két éllovasa, kár, hogy a versenyek színvonala nem tükrözi az oda-vissza adogatást. A tíz év után visszatérő Francia Nagydíjon az első kör után fellőtték a pizsamát a nézőknek.
Lewis Hamilton: 145 pont (ez a mostani volt a 65. győzelme)
Sebastian Vettel: 131 pont
Daniel Ricciardo: 96 pont
Valtteri Bottas: 92 pont
Meglepődnék, ha sokáig maradna a versenynaptárban ez a zömmel tesztpályának használt helyszín, ahová 1990-ben látogatott utoljára a Forma-1. Végeláthatatlan színes bukóterek (epilepsziásak ne nézzenek oda), variálható vonalvezetés, sikánnal megtört 1,8 kilométeres egyenes, ráadásul ugyanolyan nehezen megközelíthető, mint a magny-cours-i pálya, ahol az utolsó előtti Francia Nagydíjat rendezték. Sebeket ejtett az új aszfalton egy korábbi verseny, ám a foltozások végül nem okoztak problémát a gumiknak. Lance Stroll durrdefektjére még nincs magyarázat.Pszichedelikus látványt nyújtanak a pálya bukóterei
Az első tripla hétvége első fordulóján olyan sima Mercedes siker született, mint Spanyolországban. Ráadásul megérkezett a továbbfejlesztett Mercedes erőforrás, amiről azt állítják, hogy nem 2.0, hanem a 2.1-es változat. Igaz, Bottas nem tudta kihozni a rajtnál megsérült autójából a maximumot, és az egyik Force Indiában valószínűleg a motor adta meg magát, az időmérő és a verseny végeredményét látva megérte elhalasztani Kanadában a motor bevetését. Az eddigi kettőből kiindulva a naptár harmadik újraaszfaltozott pályáján, Silverstone-ban sem várható más győztes csapat. Előzetes tippem: megint Mercedes első rajtsor, és ha nem jön közbe semmi váratlan tényező, bekísérik egymást a célba.Bottas vétlen volt
„Ideje felébrednünk.” – mondta Toto Wolff a kanadai Ferrari győzelmet követően.
„Ideje felébrednünk.” – gondolhatják most ugyanezt a Ferrarinál, miután Vettel balesetet okozott, és Kimi Raikkönen is csak Ricciardo nem egészen százas autójával szemben mutatott valami értékelhetőt. Az kevés, hogy Vettelnek sikerült átgázolnia a mezőnyön.
… – gondolhatják a Red Bullnál, miután a héten napvilágra látott, hogy tizenkét év Renault partnerség után 2019-ben Honda motorral fognak versenyezni. Állításuk szerin meggyőzte őket a Honda Toro Rossóban mutatott teljesítménye. Én azért nem csodálkoznék, ha a következő szabályváltozásra nagyban készülne a Red Bull névadó partnerének számító Aston Martin is. Annyiban sántít az elméletem, hogy még ismeretlenek a 2021-től érvényes motorszabályok. A Honda egyelőre nem ígérget nyakra-főre, nekik már az is sikernek számít majd, ha nem esne vissza a Red Bull. Hamarosan kiderül, hogy a 2018-as pilótapiac főszereplőjének számító Ricciardónak mennyire vonzó a Red Bull Honda. Eddig azt hangoztatta, hogy csak bajnokesélyes csapatok jöhetnek nála szóba, mégis nagyot szólt a Hondás bejelentést követően, hogy megkörnyékezte őt a McLaren. Méghozzá szép összeggel. Ha a Ferrari rácsukja a résnyire nyitott kaput, hogy a húszéves Charles Leclerc-re cseréljék Raikkönent, a csapat mindenképpen jól jár majd egy friss arccal. Ricciardo mellett szól a rutinja, ellene viszont az, hogy egyszer már Vettel fejére nőtt.
Vettel elismerte, hogy rajta múlt a rajtbaleset, indoklása azonban röhejes: túl jól rajtolt, de el kellett vennie a lábát a gázról, különben Hamiltonba szaladt volna. Ekkorra mellé került a szintén jól startoló Bottas, és már nem maradt helye elfordulni a parkoló nagyságú bukótérben. Az ütközéseiről hírhedt Max Verstappen, aki Vettel mellől rajtolt a második sorból, jól megbeszélte Hamiltonnal a díjkiosztó előtt, hogy milyen kevés a németre kiszabott öt másodperc büntetés. A Mercedes morgása jogos: Vettel a büntetéssel együtt is Bottas előtt végzett. A rajthelyénél (4.) jobb pozícióban (2.) célba érő Verstappen inkább ne szólaljon meg a témában, mert Mercedes és Ferrari pilóta versenyét is tönkretette már viharos pályafutása alatt. Ha a nyári szünetig nem csinál kárt, elhiszem, hogy időnként képes előre gondolkodni.Hamilton és Verstappen nem szomorkodott
Hamilton végigunatkozhatta az élen a futamot. Senki sem veszélyeztette, így hátvédre sem volt szüksége. Jól jött volna, ha felrázzák a versenyt a pálya közelében elhaladó esőfelhők, de még így sem biztos, hogy megtudtuk volna, mire képes Ricciardo a nagyobb leszorítóerőre hangolt Red Bullal. Az ausztrál autója megsérült a törmelékektől, ugrott is neki a dobogó. A finn sorozatos kifogás- és/vagy mázlicunamiját nem kívánom megismételni. Katt a Raikkönen címkére a részletekért.
A többiek:
Force India: Dupla nulla. A hazai pályán versenyző Esteban Ocon már az első körben kiesett, saját honfitársa, Pierre Gasly ment neki. Perez műszaki gond miatt feladni kényszerült, és az esetért mindketten megrovást kaptak. Egyelőre úgy fest, jövőre nem velük kell kezdenem a többiek részt.
Williams: Dupla nulla megint. Utolsó rajthelyek, biztonsági autó mögötti araszolásért büntetés, defekt.
Renault: Érdekes, hogy csak a tíz percet értékelhető harmadik szabadedzésen végeztek az első tízben. Carlos Sainz jól kihasznált rajtjának köszönhető lendületesen kezdődött a futamuk, de a harmadik (!) szezonban is gyenge MGU-K miatt nem sok kellett hozzá, hogy csak Nico Hülkenberg lássa meg a kockás zászlót (8-9. hely).
Toro Rosso: Dupla nulla. Gasly még az első körben kiesett, Brendon Hartley, aki rajtbüntetést kapott motorcseréért (hello, Red Bull, íme a Honda!) és az utolsó helyről rajtolt, legalább célba ért.Így végződött a Toro Rosso találkozása a Force Indiával. Vettel autója már sérülten, többen a bukótérben
Haas: A mezőny harmadik franciája, Romain Grosjean is üres kézzel távozott Le Castellet-ből, pedig ő a tizedik helyről rajtolt. Bejutott a Q3-ba az időmérőn, erre belehibázott. Kevin Magnussen ötödik lett, aki hiába nehezen kezelhető a pályán, sokkal meggyőzőbb a csapattársánál. Tavaly mindkettejüktől megváltam volna, most már csak Grosjeantól, akin még mindig nulla pontos ebben a szezonban. Magnussen már tizedik.
McLaren: Egy héttel a Le Mans-i 24 órás dialad után Fernando Alonso visszacsöppent a valóságba, ahol nem volt se fékje, se gumija, se pontszerző helye. Elfogynak, Spanyolország óta nem szereztek pontot. Nyolc futamot követően több pontjuk van a Renault-val, mint tavaly a Hondával, mégsem lehet gyümölcsöző váltásról beszélni.
Sauber: Marcus Ericsson alatt pénteken kigyulladt az autó, amire szombaton már nem emlékezett senki, mert ő és Leclerc is bejutottak Q2-be az időmérőn. Leclerc aztán tovább is, a nyolcadik (!) rajthelye után a monacói negyedik alkalommal végzett pontszerző helyen. Körökön át Raikkönen előtt haladt, mert a finn sokat bukott a rajt utáni kavarodásban.
Most nincs Ez történt tavaly rovat :)
(A képek nem tőlem származnak, és felhasználásukból nem keletkezik anyagi hasznom.)