Hamilton és a Mercedes legjobb alakítása

Megszakadt a Mercedes egyik nagy sorozata, de nem a fontosabb: a hatodik versenyhétvégén is ezüstnyilat intettek le elsőként. De miért kellett ehhez ekkorát drámázni?d7hb83cx4aa0m_o.jpg

Kifelé Monacóval a versenynaptárból! Komolyan. Csak a hercegség utcáin lehet százhatvan lóerős hátrányból és hatvanhat körös, állítólag halálukon lévő gumikkal nyerni. Míg Daniel Ricciardo 2018-as küszködése átjött a képernyőn keresztül is, addig Lewis Hamilton aktuális legkeményebb versenye alig tűnik valóságosnak. Én csak az év alakítását láttam, szóval az Index szöveges közvetítésének elkövetője megmutathatná azt a  lélegzetelállító versenyt, ami a szemüvegén keresztül ment. Avagy már megint sokan bedőltek az egyik évek óta görgetett toposznak:

Valaki más a mezőnyből végigmegy a versenyen viseltes gumikon: mázli, csak a körülményeknek köszönhette. Hamilton teszi ugyanezt: személyes hőstett, erre a csodára csakis ő képes.

Szögezzük le, hogy még a versenynaptár legrövidebb pályáján sem normális hatvanhat kört ugyanazon a szett gumin megtenni. Negyven körön keresztül rádiódrámázni, amiért sötét csík jelent meg a gumik belső oldalán pedig nevetséges. Átmenetileg visszaestek a brit köridei, csakhogy a csík az őt üldöző Max Verstappen eggyel keményebb keverékén is rajta sötétlett és ennek ellenére is alig került DRS távolságon kívülre. Hamilton végighisztizte a rajt-cél győzelemhez vezető utat, csodában bízott, megkérdőjelezte a stratégiáját, de végig tudta, hogy második kerékcserével ugrik a győzelem. Bár Verstappen sokáig nem támadta, Hamilton végig úgy érezte, hogy bármelyik pillanatban megelőzheti. A holland összesen kétszer próbálkozott előzéssel az utolsó hét körben, és másodjára koccantak is. Verstappen és Monaco sosem voltak barátok, az idei hétvégéjét a korábban többször elkövetett autótörés helyett most veszélyes kiengedés miatt öt másodpercet és két büntetőpontot kapott. Egészen olcsón megúszta, ugyanis a Valtteri Bottasnak okozott defektért nem vették elő. Defekt. A boxutcában. Majdnem falrakenés után. Nem akarok vádaskodni, hogy a későbbi Verstappen-Hamilton csata érdekében nem osztottak ki még egyszer ugyanannyi büntetést, de meglehetősen vékonyan fogott a versenybírák tolla.

Bottas mindent megtett az idei hatodik kettős győzelmükért, még fel is tartotta a boxkiállás előtt álló Verstappent és Sebastian Vettelt. Az egyenlő küzdelem jegyében és nem teljesen szabályosan a safety car mögött, ugye, Toto Wolff/ismeretlen ötletgazda? Már sose tudjuk meg, mikor kezdődtek volna a kerékcserék a korán pályára küldött biztonsági autó nélkül, és igazából nem is érdekel, ki kérte Bottast a feltartásra, valószínűleg ezen múlt a hatodik kettős befutójuk. Bár a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, Verstappen idejéhez utólag hozzáadták a plusz öt másodpercet, így a finné lett a dobogó legalsó foka. Ponthátránya kezdi megközelíteni azt a szintet, amikor udvariasságból sem beszélnek majd egyenlőségről.          Két Lauda sisak is volt a pályán. A hétfőn elhunyt háromszoros világbajnok tiszteletére a verseny előtt gyászszünetet tartottak.

Hamilton: 137 pont

Bottas: 120 pont

Vettel: 82 pont

„Újabb epizód ment le A Ferrari baromságai című sokévados vígjátéksorozatból.” – írtam az időmérő után a Facebookra, amikor Vettel Q2-be jutása a hazai futamára készülő Charles Leclerc kiesését jelentette. Az ő továbbjutását elfelejtették bebiztosítani, pedig rá is kérdezett, hogy nem kellene még egy gyorskört futnia? A kiesésnek másnap lett igazán súlyos következménye: a tizenötödik helyről rajtoló és Romain Grosjean szerint kamikazeként közlekedő Leclerc rövidre zárta a saját versenyét. Nem sokkal a biztonsági autós szakasz után feladta. Kár a türelmetlenségért, hiszen Verstappen tavaly megmutatta, hogy az utolsó helyről is pontot lehet szerezni.  Vettel idei legjobb eredményét jegyzi a második a helyen, ami aligha vigasztalja őt a vagy a csapatot. Csak a kontraszt kedvéért: amíg Hamilton napokkal ezelőtt újfent kijelentette, hogy a W10 a legjobb autó, amit valaha vezetett, a Renault és a Ferrari elismerte a tervezési hibáikat. A Ferrari ezzel megerősítette, hogy a nagy leszorítóerő és a keskenyebb futófelületű gumik nem passzolnak egymáshoz.Itt már sok volt Leclerc-től

Mercedes: 257 pont

Ferrari: 139 pont

Red Bull: 110 pont

A többiek:

Red Bull: azért említem itt is a csapatot, mert látványosan a másikként kezelik Pierre Gaslyt. A franciának van magyarázata a harmatos szezonkezdéshez, szerinte ugyanis túl agresszív a stílusa a Red Bullhoz. De a csapat miért nem képes legalább annyira odafigyelni rá, hogy szóljanak neki, ha mérlegelésre hívják, mint Bakuban, vagy most miért nem tudták nem forgalomba küldeni? Grosjean feltartásáért a legjobb rajthelyétől kellett búcsút vennie.

Renault: mint fentebb írtam, megtalálták a gyengélkedésük okait, mert hogy több forrást is azonosítottak. Az egyik idén is az MGU-K, a másik pedig a megbízhatóság-teljesítmény arány eltolódása a fejlesztéseikben. Ricciardo hat verseny alatt még csak másodjára szerzett pontot, kilencedik lett, és a top10-ből rajtolt: ez a hatodik pozíció volt a legjobb idei rajthelye.

McLaren: Carlos Sainz volt az eredményesebb, a top10-ből rajtolt, és hatodikként intették le.  

Haas: csak Grosjean szerzett olyan pontot, amilyet szeretett volna, Kevin Magnussennek csak két büntető jutott egy sikán levágásáért. Szerk.: Magnussen is kapott öt másodperces büntetést a verseny során. 

Racing Point: dupla nulla. Lance Stroll kétszer is kisebb konfliktusba került a pályán a 300. hétvégéjét teljesítő Kimi Raikkönennel, míg Sergio Perezre két pályamunkás hozta rá a frászt safety car fázis alatt, amiből baleset is lehetett volna. Szerk.: Stroll sem úszta meg, szintén pályalevágásért kapott plusz öt másodperces büntetést.

Alfa Romeo: dupla nulla. Antonio Giovinazzi tíz másodpercet kapott ezért:

Toro Rosso: első kettős pontszerzés idén

Williams: dupla nulla.

Ez történt tavaly

Vitriol a Facebookon

(A képek nem tőlem származnak, és felhasználásukból nem keletkezik anyagi hasznom.)