A majdnem unalomba fulladt verseny - Monaco 2015

A végeredményt meghatározó balesetig az cikázott a fejemben, hogy esemény híján mit fogok majd írni erről az unalomról. Monacónak helye van a naptárban, de az unalomnak nem. Úgyhogy köszönöm a magát túlvállaló Max Verstappennek, hogy felrázott.

Igazat megvallva nem voltam higgadt a futam előtt, éppen az aktuális Bernie Ecclestone interjún pörögtem. Ez az alak hogy veszi a bátorságot, hogy az egyébként mellette ülő Nico Rosbergről és Sebastian Vettelről ilyen lekezelően beszéljen? Az öreg pénzeszsák szerint a két német nem termel elég hasznot a Forma-1-nek, azaz bocsánat, neki. Inkább fogja be és ne toljon senkit, mert ő árt legtöbbet a Forma-1-nek. Kenje a hajára a csillogást, amit szerinte egyedül Hamilton hoz a sportágba. Ő csak azt a csillogást látja, ami pénzben kifejezhető. Mindig azt támogatja, aki éppen letarolja a mezőnyt. Ha Vettel az, akkor őt. Ha Hamilton, akkor meg őt. Már a tavaly austini, szintén a Formula1-com által szervezett Ecclestone - Hamilton páros interjú is vállalhatatlan volt. Írott formában megjelenő valóságshow, gumicsont, mindez teljesen tudatosan.

Spanyolország után azt írtam, hogy az addigi tabella alapján a McLaren azonos szinten áll a tavalyi konstrukcióval versenyző Manorokkal. A párhuzamok itt még nem érnek véget: ahogy 2014-ben a Marussia, idén a Mclaren Honda szerezte meg első pontjait Monacóban. Jenson Button nyolcadik lett, de hozzátette, nem bízza el magát. Fernando Alonso megint kiesett, sőt, öt másodperces büntetést is kapott, miután a bírák a spanyolt hozták ki vétkesnek egy rajt utáni versenybalesetért. A futam vitatható szituációi közül a Hülkenberggel megesett kontakt látszott a legkevésbé vészesnek, de a Force India szárnyvéglapjának letörése súlyosbító tényezőnek számított.

A balesetek sorából nem hiányozhat a Grosjean és Verstappen malőr sem. A pozíció kétség kívül az elöl haladó franciáé volt, aki ekkor sokadik kört teljesítő gumikon futott. Verstappen ezt benézte, vagy nem mondták neki rádión, hogy mire ügyeljen. Túl sokat akart, talán elbízta magát a korábbi sikeresen kivitelezett előzéseitől, s ezért rohant bele a tapadási gondokkal küzdő Lotusba. Hiába védték sokan az újoncot, a Lotus eloszlatta a kialakult tévhitet: a telemetria adatai alapján Grosjean nem leckéztetés céljából, hanem a körről-körre fogyatkozó gumik miatt vett öt méterrel hosszabb (!) féktávot. Felfoghatjuk persze versenybalesetnek is, de utólag nem vonható vissza a kiszabott büntetés, az öthelyes hátrasorolás és a két büntetőpont. A kemény szankcióval elejét vehetik a további amatőr hibáknak, de szerencsére pont Verstappen az, aki nem takarózik az életkorával. Nem úgy, mint a vele szimpatizálók, akik megteszik helyette is, többet ártva neki, mint használva.

A harmadik sok vitát generált eset Raikkönen és Ricciardo nevéhez köthető. A rajtrácson végre előrébb lépkedő Red Bull a szokásos negyedik-ötödik-hatodik helyeken poroszkáló Ferrarival vívott csatát, ami az ausztrál győzelmével ért véget. Raikkönen idén nem először kiabálta dühösen a rádióba, hogy szerinte valaki nem volt fair vele szemben. Ahelyett, hogy megismételném a blogom legelső bejegyzésében foglaltakat, felteszem a kérdést: feltűnt, hogy Raikkönen mindenkit el akar takaríttatni maga elől? Mielőtt szemrehányást kapnék, amiért elfelejtem, hogy idén Vettel is többször nehezményezte a kék zászló elmaradását, az ő blue flag szólója legalább vicces volt Malajziában. A felvételek szerint Ricciardo nem mozdult büntetést érdemlő módon. Látott helyet, beszúrt és elfordult. Raikkönen későn reagált, hogy érdemben védekezzen, és a sérülés elkerülése érdekében inkább szélesebben fordult. Ezért kár volt kiakadnia. Már csak azért is, mert egy olyan autó előzte meg, ami gyengébb a Ferrarinál. Ráadásul Kvyat is előtte végzett.

A Williams úgy tűnik, nem tudja folytatni a tavaly megkezdett remek szériáját. Ha a Red Bull egy kisebb csoda folytán összeszedi magát, a Williams nem hogy a második, de harmadik erő sem lesz.

Jön a fékgyilkos Montreal, ahol tavaly először akadt meg a Mercedes elsöprő sikersorozata. És már megmutatták, hogy hajlamosak zavarba jönni, ha nyomást gyakorol rájuk valaki.

A Mercedes körül kialakult hisztiről itt olvashatsz.


Kép: telesport.hu

(Csak akkor írj hozzászólást, ha megy káromkodástól és személyeskedéstől mentesen is!)

Vitriol a Facebookon is